تلاش برای احیاء کامل تالاب نئور/ ۵۰ هزار متر تور ریزی در اولین مرحله پاکسازی سطح دریاچه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: اولین مرحله پاکسازی تالاب حفاظت شده نئور در نیمه اول اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ آغاز شد.

حسن قاسم پور گفت: با شروع فصل بهار و باز شدن یخبندان تالاب، پاکسازی فیزیکی گونه‌های مهاجم ماهیان کاراس طبق برنامه ریزی‌های قبلی با استفاده از توان محیط‌بانان، کارشناسان، صیادان بومی و کارگران محلی با هدف حذف جمعیت ماهیان مهاجم کاراس و احیای کامل گونه بومی گاماروس از سطح تالاب نئور آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: در این مرحله در مجموع حدود ۵۰ هزار متر تور برای صید  و جمع آوری ماهی گونه مهاجم کاراس در تالاب نئور استفاده خواهد شد.
به گفته او، مراحل بعدی پاکسازی تالاب حفاظت شده نئور از گونه مهاجم ماهیان کاراس در مرداد و شهریور ماه امسال طبق نظر کارشناسان و برنامه مدیریت جامع تالاب نئور به منظور احیاء دریاچه تداوم خواهد یافت.

حسن قاسم پور با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر و با تلاش همکاران حفاظت محیط زیست استان، بیش از ۹۰ تن، گونه مهاجم کاراس از تالاب حفاظت شده نئور جمع آوری شده است افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل برابر مطالعات انجام شده و برنامه مدیریت جامع تالاب نئور، مبارزه جدی با این گونه مهاجم را از دوسال گذشته شروع کرده است و نتایج خوب و قابل قبولی حاصل شده است. تلاش برای احیا کامل تالاب نئور جزو اقدامات اولویت‌دار مدیریت زیست‌بومی این اداره کل است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.