محمود پاک نیت:

سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است

یک بازیگر تلویزیون گفت: الان از دغدغه‌های زوج‌ها امرار معاش و معیشتشان است، هر زوجی نیاز به حداقل‌هایی برای خانه و مسکن و مادیات دارد.

محمود پاک نیت بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: قطعا سیاست‌های جمعیتی برای فرزندآوری موثر است منتها دولت می‌تواند این سیاست‌ها را تقویت کند و زمینه‌هایی برای فرزندآوری بیشتر با ایده‌هایی عملگرایانه فراهم کند.

وی در ادامه عنوان کرد: الان از دغدغه‌های زوج‌ها امرار معاش و معیشتشان است، هر زوجی نیاز به حداقل‌هایی برای خانه و مسکن و مادیات دارد. اضافه کردن نسل هم مشکلات خاص خود را دارد، اما قطعا مشکلاتش کمتر از پیری جمعیت است.

وی بااشاره به غریزه قوی مادری در بین زنان جوان گفت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند، نباید طوری شود که نسل اتی در زمان کهنسالی هیچ کس را نداشته باشد که به او رسیدگی کند. زوجین جوان باید به این مسائل توجه کنند که همانطور که گذشته‌های ما نیاز به فرزند در سنین بالا داشتند، ان‌ها هم همینطور هستند.

وی با اشاره به تهدیدات پیری جمعیت در جامعه اظهار داشت: وقتی سن ازدواج بالا می‌رود و جوانان ازدواج کرده هم تمایل به فرزند پیدا نمی کنند به مروری کهن سالی جمعیت رخ می‌دهد باید برای سال‌های اتی تمهیدی بیاندیشیم تا مشکلاتی از این دست گریبان جامعه مان را نگیرد، هنرمندان هم پای کار بیایند تا ترسیمی از فضای درست خانوادگی برای نسل جوان داشته باشند. بهرحال هنرمندان هم الگوی جامعه هستند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مهریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بااین وضعیت گرانی موادغذایی ودیگر چیزها چرابه خانواده های 3و4 فرزندی امکانات رفاهی ازقبیل زمین ودیگر چیزها مورد قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت را نمی‌دهند تا جوان ها هم تشویق بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
زیاد ناراحت نباشین عوضش وهابیا تو سیستان بلوچستان با تمام توان دارن خودشونو تکثیر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
این سرمایه دارا که دارن میلیون میلیون برا سگ و گربه شون خرج کنند،چطورندارن برابچه داری.پول لازمه اما همه چی پول نیست خیلیش برافرار ازمسئولیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بله آقای پاک نیت.
شما درست می گین. قبل تر بقال سرکوچه شیر خشک می فروخت . الان ناصر خسرو شیرخشک گیر نمیاد. پس برو فیلم قجریت بازی کن نه تو مسائلی که مربوط به حوزه خودت نیست اظهار نظر و صحبت کنی. فکر کنم می خوای بیایی تلویزیون مجری بشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگه واقعا میخان از فرزند آوری حمایت کنن از زوجی که تازه،ازدواج کرده حمایت کنن تا فرزند به دنیا بیارن همون یکیشم کافیه در صورتی که دولت میگه ۳ تا و تو این درو و زمونه و این گرونی کسی نمیذاره سه تا بچه به دنیا بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کجای دنیا یه بازیگر میاد در مورد مسائل پیچیده اجتماعی نظر میده؟؟؟ آخه تو چی بلدی؟ چرا اظهارنظر میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جناب آقای پاک نیت زندگی و فرزند آوری امکانات،رفاه،آسایش،پول و .... میخواهد و این چیزها با حرف درست نمیشه . من خودم خیلی دوست داشتم بچه بیشتری داشته باشم ولی هر چه قدر تلاش میکنم به خاطر تورم وحشتناک و بد شدن وضعیت معیشت در تامین نیازهای همین یک بچه هم کم میارم ، چه در حال حاضر و چه در آینده که این بچه تنها میمونه و هم دمی نداره شرمنده اش هستم و گناهش گردن کسایی که باعث این موضوع هستند و فقط و فقط حرف میزنند و عمل صفر. الان یک سری میان میگن دولت این کار رو کرده اون کار و کرده،نتیجه اش چی شده ؟ آیا وضعیت معیشت مردم بهتر شده؟
آخرین اخبار