کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان

بانک جهانی اعلام کرد این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را تایید کرده است.

بانک جهانی در اطلاعیه ای اعلام کرد این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در این کشور تایید کرده است.

به گفته این بانک قرار است ۷۰ میلیون دلار این کمک از طریق صندوق امانی افغانستان (ای‌آرتی‌اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی‌دی‌ای) برای تطبیق پروژه‌های معیشتی در افغانستان هزینه شود.

ملیندا گود، مسئول بخش افغانستان بانک جهانی در این مورد گفت انجمن انکشاف بین‌المللی در ۱۸ ماه گذشته یک چارچوب مشخص و موثر را برای هزینه این پول در بخش‌های اشتغال‌زایی، به‌ویژه برای زنان در افغانستان تهیه کرده است.

به گفته گود، با این کمک، آی‌دی‌ای در شش حوزه و ۲۶ ولایت افغانستان به ارایه خدماتش برای شهروندان افغانستان در بخش‌های مختلف ادامه خواهد داد.

وی افزوده است: «با بودجه جدید، این پروژه فعالیت‌های خود را در مناطق روستایی و شهری بیشتر افزایش می‌دهد، فرصت‌های معیشتی بیشتری برای زنان فراهم می‌کند و به بازگشت‌کنندگان افغانستانی‌ اشتغال و خدمات ارایه می‌دهد.»

گفتنی است که این پروژه در سال ۲۰۲۲ با کمک ۲۶۵ میلیون دلاری بانک جهانی به فعالیت‌های خود در مناطق روستایی و شهری افغانستان آغاز کرده بود.

این پروژه تا کنون به بیش از ۷۷۶ هزار خانواده افغانستانی‌ شغل کوتاه‌مدت ایجاد کرده است که از طریق آن حدود ۵.۴ میلیون تن بهره‌مند شده‌اند.

همچنان ۹۲ هزار و ۲۰۰ خانواده آسیب‌پذیر در افغانستان، از جمله خانواده هایی که سرپرست آنان زنان بودند، از کمک‌های نقدی و غیرنقدی این پروژه برخوردار شده‌اند.

برپایه اطلاعات بانک جهانی، در این مدت نزدیک به ۷.۴ میلیون افغانستانی‌ هم به خدمات اجتماعی مانند راه‌ها، مراکز صحی و آب آشامیدنی دسترسی پیدا کرده‌اند.

این نهاد خاطرنشان کرده است که طی دو سال گذشته بیش از ۲.۱ میلیون تن در زمینه صحت و تغذیه، تاثیرات تغییرات اقلیمی و مبارزه با رویدادهای طبیعی در افغانستان آموزش دیده‌اند.

این در حالی است که چند روز پیش نیز بانک جهانی از کمک ۱۶ میلیون دلاری برای حمایت از تجارت‌های کوچک با تمرکز بر زنان و مشاغل تحت رهبری آنان در افغانستان خبر داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار