پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان

سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان در کشور پرداخت شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی تولید و ارتقای بهره روی آب و خاک در بیرجند گفت: سال گذشته در کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده و هم اکنون نیز کارشناسان بیمه در حال برآورد خسارت در مناطق مختلف که به دلایلی همچون سیل و دیگر حوادث دچار خسارت شده اند هستند.

کریمی افزود: ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد که عمدتا هم غلات، گندم و جو است.

وی همچنین از خرید یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی در کشور خبر داد و افزود: برداشت گندم و جو و محصولات پاییزه در کشور از جمله در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راهکار‌های جبران کمبود علوفه در کشور نیز گفت: تلاش می‌شود این کمبود با افزایش بهره وری، تغییر شیفت کشت به سمت پاییز و استفاده از ارقام و روش‌های کم آب بر جبران شود.

کریمی افزود: نیاز خوراک دام در کشور حدود ۸۰ میلیون تن است که ده میلیون تن از مراتع، ۲۶ میلیون تن از محل تولیدات علوفه ایی و ۱۵ درصد از سایر قسمت‌ها و مابقی از واردات تامین می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با هدف اصلاح الگوی تولید علوفه و ارتقاء بهره وری آب و خاک برگزار شد بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کارشناسان کشاورزی شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.