مشاور استاندار:

ظرفیت‌های سیستان‌وبلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می‌شود

مشاور علمی و فناوری استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی این استان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می‌شود.

محمدرضا اکبری مشاور علمی و فناوری استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معرفی بنادر، ظرفیت‌های مختلف تولیدی، عقد تفاهم‌نامه‌ها، مذاکرات با استان‌ها و کشور‌های مختلف جزو اقدامات صورت گرفته در این نمایشگاه بوده و ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی این استان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می‌شود.

محمدرضا اکبری افزود: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ امسال با یک تفاوتی برگزار شده که وزارت کشور در بحث اقتصادی با عنوان زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان، یک سالن اختصاصی برای معرفی ظرفیت‌های توسعه محصولات و زنجیره‌های با ارزش هر استان ایجاد کرده است.
وی افزود: در این نمایشگاه ۳۱ استان و هر استان با ۲ محصول از زنجیره‌های اولویت‌دار اصلی و با زنجیره‌ای از تامین مواد اولیه تا بازاریابی و کسب و کار به نمایش گذاشته شده است.
مشاور علمی و فناوری استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه هم‌افزایی و برقراری ارتباط بین سایر استان‌ها با یکدیگر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های صادراتی بازرگانان داخلی و خارجی که در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، است.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این نمایشگاه افزود: شاهد بازدید برخی از وزرا، مدیران و دولت مردان موثر اقتصادی و توسعه زنجیره‌های ارزشی راهبردی از غرفه سیستان و بلوچستان بودیم.
اکبری تاکید کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه، مذاکراتی در حوزه تجارت بین‌الملل با تولید کنندگان و توزیع کنندگان زنجیره‌های ارزشی راهبردی بین استان‌ها و کشور‌های مختلف انجام شد.
وی بیان کرد: کشور‌های متعددی از جمله، افغانستان، پاکستان، چین و هند در این نمایشگاه حضور داشته‌اند.
مشاور علمی و فناوری استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به دستاورد‌های این نمایشگاه افزود: با گذشت چهار روز از نمایشگاه اکسپو شاهد گسترش روابط بین استان‌ها که از چالش‌های توسعه تولید و صادرات بود هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار