دمای هوای زنجان کاهشی شد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا در اغلب مناطق استان با افزایش پوشش ابرها کاهشی شد.

حسین سلطانی با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا قسمتی ابری است، گفت: دمای هوای روزانه در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش می یابد و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در استان برقرار است.

وی یادآور شد: طی این مدت بارش پراکنده باران و رعد و برق را در نواحی مختلف شاهد خواهیم بود و برای روز جمعه بارش های گسترده تری پیش بینی شده است.

سلطانی با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید نیز در ساعاتی از بعدازظهرها انتظار می رود، اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان با شدت کمتر در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، گفت:‌ این هشدار از ظهر امروز / پنجشنبه/ تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده معتبر است.

سلطانی تصریح کرد: بر همین اساس به دلیل پیش بینی بارش های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد که به شهروندان توصیه می شود در این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۹ و ۲۴ درجه، ابهر ۱۱ و ۲۴، خرمدره ۱۲ و ۲۴ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۲۷ درجه، قیدار هشت و ۲۱ درجه، حلب ۱۲ و ۲۹ درجه، گرماب ۱۰ و ۲۳ درجه، سلطانیه هشت و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: دمای هوا ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.