رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پارسال در بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی از متصرفان در استان رفع تصرف شده است.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پارسال با ورود دستگاه قضایی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی رفع تصرف شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بیش از ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در هزار و ۱۳۷ فقره به مساحت بیش از هزار و ۲۴۷ هکتار بود.

عتباتی همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی طی پارسال نیز پرداخت و افزود: دستگاه قضایی استان پارسال به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲ هزار و ۶۸۶ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی کرد.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار به تعداد هزار و ۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی جلوگیری کرد.

عتباتی همچنین با اشاره به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی گفت: پارسال بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان رفع تصرف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.