از ابتدای سال تا ۱۶ اردیبهشت؛

۵ میلیارد و ۶۷۹ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد

معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: میزان تامین ارز برای واردات از ابتدای سال تا ۱۶ اردیبهشت به رقم ۵ میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار رسیده است.

علی طرز علی معاون ارزی مرکز مبادله ارز در خبر ۱۴ گفت: امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت نرخ ارز در تالار اسکناس برای دلار ۴۴ هزار و ۵۸۸ تومان و برای یورو ۴۷ هزار و ۹۸۳ تومان بود و در تالار حواله برای دلار ۴۱ هزار و ۶۳۲ تومان و برای یورو ۴۴ هزار و ۸۰۱ تومان بود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: میزان کل تامین ارز از ابتدای امسال تا ۱۶ اردیبهشت برای واردات به رقم ۵ میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار رسیده که بابت کالا‌های اساسی و دارو یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار، کالا‌های تجاری و بازرگانی ۳ میلیارد و ۳۰۱ میلیون دلار، واردات در مقابل صادرات یک میلیارد و ۵ میلیون دلار و در بخش خدمات ۱۴۵ میلیون دلار تامین ارز شده است.

او گفت: میزان تامین ارز بابت کالا‌های اساسی و دارو از ابتدای سال تا ۱۶ اردیبهشت یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار بوده که سهم کالا‌های اساسی و کشاورزی یک میلیارد و ۶۰ میلیون دلار بوده است. میزان تامین ارز در بخش صنایع از ابتدای سال تاکنون در سامانه نیما ۳ میلیارد و ۳۰۱ میلیون دلار بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار