معرفی کتاب؛

چاپ دهم قطعات موسیقی استاد ابوالحسن صبا

«کاروان صبا» عنوان کتابی است که شامل هجده قطعه از آثار استاد ابوالحسن صبا می‌شود و مسعود شعاری، آن را گردآوری کرده و انتشارات سروش، آن را به چاپ رسانده است.

کتاب «کاروان صبا» شامل هجده قطعه از آثار موسیقایی استاد ابوالحسن صباست که با گردآوری مسعود شعاری، نوازنده سه تار و آهنگساز ایرانی و نشر سروش به چاپ دهم رسیده است.

گفتنی است که استاد ابوالحسن صبا، موسیقی‌دان و نوازنده معاصر بود که تبحر خاصی در نوازندگی چند ساز داشت و برای حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی خدمت زیادی کرد.

ازجمله تألیفات این استاد فقید موسیقی می‌توان به جزوه آموزشی ویولن، چهار جزوه برای سنتور و یک جزوه برای تار و سه‌تار اشاره کرد که در جزوات آموزشی ویولن استاد صبا، قطعاتی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به منظور انتقال برای سه‌تار استفاده کرد.

کتاب «کاروان صبا» منتخبی است از این آثار که برای سه‌تار تنظیم شده است و مسعود شعاری، در شیوه نگارش و به نت درآوردن قطعات موسیقی آن‌، فهرستی متشکل از علائم و نشانه‌ها را تهیه کرده و با به کار بردن آن‌ها ظرایف و حالت‌ها را به ساختمان اصلی ملودی وارد کرده‌ است به‌نحوی که اگر ملودی بدون این علائم اجرا شود، چارچوب اصلی قطعه باقی می‌ماند. هجده قطعه این کتاب با اجرای قطعات در نوار «کاروان صبا» مطابقت دارد.

گفتنی است که چاپ دهم این‌کتاب با ۵۱ صفحه رحلی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار