جشن ۱۳۰ مورد کاشت حلزون شنوایی در گیلان

آیین تجلیل از پزشکان، متخصصان و فعالان حوزه کاشت حلزون شنوایی گیلان امروز برگزار شد.

 اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) در آیین جشن ۱۳۰ مورد کاشت حلزون شنوایی این استان در سالن مرکز درمانی الزهرا (س) رشت گفت: گیلان یکی از قطب‌های کاشت حلزون در کشور بوده و با تلاش‌های انجام شده مباحث شنوایی در این استان به بهترین نحو در حال انجام است.

او افزود: باید قدردان متخصصان، دانشمندان و پزشکان گیلانی باشیم و مردم هیچگاه جانفشانی‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمان را در دوران کرونا فراموش نمی‌کنند.

استاندار با اشاره به غفلت‌های صورت گرفته در حوزه جمعیت در گیلان در طول سالیان گذشته تصریح کرد: این استان از نظر جوانی جمعیت جزء استان‌های آخر است و این امر نتیجه غفلت از دهه ۷۰ است که باید اقداماتی عاجل در این خصوص اتخاد شود. 

عباسی به اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه فرزندآوری اشاره کرد و گفت: باید با توجه اقدامات فرهنگی و حمایتی زوج‌های جوان به فرزندآوری ترغیب شوند و اکنون دولت نیز خدمات بیمه‌ای برای کودکان زیر ۷ سال را رایگان کرده است.

جشن ۱۳۰ مورد کاشت حلزون شنوایی در گیلان

او یکی دیگر از تهدید‌های حوزه پزشکی را چاقی و فشار خون در این استان برشمرد و تصریح کرد: سبک زندگی در حوزه تغذیه تهدید دیگر در گیلان بوده و چاقی در این استان در حال رشد است از این رو دانشگاه علوم پزشکی باید فکری عاجل در این خصوص اندیشیده و از ظرفیت نخبگان این حوزه بهره‌مند شوند.

به گفته استاندار گیلان، در کنترل دیابت و فشار خون باید مضرات چاقی را برای نسل جدید بازگو کنیم. 

گیلان، چهارمین قطب کاشت حلزون کشور 

 دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در جشن ۱۳۰ مورد کاشت حلزون شنوایی در استان گفت: این استان، چهاردهمین استان در راه‌اندازی بخش کاشت حلزون و چهارمین قطب کاشت حلزون در کشور است.

 دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

او با اشاره به وجود نیروی انسانی توانمند و پزشکان خبره در حوزه کاشت حلزون شنوایی در گیلان افزود: مرکز کاشت حلزون شنوایی استان نیازمند بخشی از تجهیزات مورد نیاز جدید و بروز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قول تأمین اعتبار ۳ میلیارد تومانی استاندار وقت جهت خرید تجهیزات و تکمیل مرکز کاشت حلزون در استان تصریح کرد: امید است این اعتبار با در نظر گرفتن ضریب تورم فعلی، در اختیار مرکز کاشت حلزون استان قرار بگیرد.

دکتر آشوبی همچنین به کوتاه شدن صف انتظار کاشت حلزون در گیلان اشاره کرد و گفت: با استقرار متخصصان خبره گوش، گلو و بینی و همچنین تیم خبره توانبخشی زمان کاشت حلزون و فرآیند آن بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد.

جشن ۱۳۰ مورد کاشت حلزون شنوایی در گیلان

در این آیین از پزشکان، متخصصان و فعالان حوزه کاشت حلزون شنوایی گیلان نیز تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.