عواقب زودهنگام تجاوز به رفح برای صهیونیست‌ها

صهیونیست‌ها درحالی حمله به رفح را شروع کرده‌اند که هیچ چشم‌اندازی برای تحقق اهداف آنها از این حمله از جمله آزادسازی اسرای اسرائیلی وجود ندارد.

بعد از کارشکنی‌های مداوم رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات آتش بس غزه و تبادل اسرا که این مذاکرات را به بن‌بست کشاند، کارشناسان معتقدند که حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه موجب شد تا این رژیم و شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر آن همه کارت‌ها را از دست بدهند.

«هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین اعلام کرد که مقاومت فلسطین برای نبردی طولانی با اشغالگران صهیونیست آماده است و شهر رفح تبدیل به گورستان ارتش اسرائیل خواهد شد و جنگ در این منطقه برای صهیونیست‌ها هرگز آسان نخواهد بود.

وی تاکید کرد که مقاومت در روز‌های گذشته توانست چندین حمله پیچیده علیه نیرو‌های اشغالگر انجام دهد و خانه‌هایی که نیرو‌های ارتش صهیونیستی در آن قرار داشتند مورد هدف قرار گرفتند. همچنین یک گروه از نظامیان صهیونیست در تله‌ای که رزمندگان مقاومت برای آنها گذاشته بودند گرفتار شدند و این عملیات‌ها و کمین‌ها موید آمادگی مقاومت فلسطین برای نبرد با اشغالگران در رفح است که با پیروزی مقاومت و شکست صهیونیست‌ها به پایان خواهد رسید.

این کارشناس امور مقاومت فلسطین تصریح کرد: رزمندگان مقاومت چه در سطح عملیاتی و چه اطلاعاتی و شناسایی خودشان را برای جنگ با صهیونیست‌ها در رفح آماده کرده‌اند. حمله رژیم صهیونیستی به رفح موجب شد تا آخرین کارت‌هایی که اسرائیل و نتانیاهو داشتند کاملا از دستشان برود و ارتش اسرائیل در رفح به هیچ چیز نخواهد رسید.

به گفته این کارشناس عرب زبان، حمله اشغالگران به رفح همچنین پرونده عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی و در راس آن عربستان سعودی را زیر سوال می‌برد؛ جایی که طی دوره اخیر صحبت‌های زیادی درباره نزدیک شدن زمان انعقاد توافق سازش میان عربستان و رژیم اشغالگر مطرح شد، اما با وجود اینکه عربستان درباره هرگونه حمله به رفح به اسرائیل هشدار داده بود رژیم صهیونیستی این حمله را انجام داد و بنابراین امتیاز عادی‌سازی روابط با عربستان در این مرحله از دست اسرائیل رفت.

وی افزود: علاوه بر آن حمله به رفح موجب شده تا اسرائیل از جانب هم پیمانان خود از جمله واشنگتن و کشور‌های اروپایی نیز تحت فشار قرار بگیرد. در حال حاضر جامعه صهیونیستی نیز فشار زیادی به مقامات این رژیم بعد از حمله به رفح وارد می‌کند؛ چرا که شهرک نشینان صهیونیست معتقدند ارتش اسرائیل نمی‌تواند به اهداف خود در رفح برسد و آزادسازی اسرای اسرائیلی از طریق این عملیات یک توهم بزرگ است.

هانی الدالی درباره طرح رژیم صهیونیستی برای ورود به محله الزیتون در شهر غزه هم گفت: اشغالگران هیچ تاکتیک و عملیات واقعی برای ورود به محله الزیتون یا سایر مناطق غزه ندارند و می‌خواهند از طریق این پیشروی‌های محدود تصویری خیالی از پیروزی برای خود ارائه دهند، اما داده‌های میدانی حاکی از آن است که مقاومت در سراسر نوار غزه دست برتر را دارد.

وی در پایان به عملیات‌های پیشرفته جبهه یمن در راستای حمایت از غزه اشاره و تاکید کرد که عملیات‌های ویژه یمن برای صهیونیست‌ها بسیار دردناک خواهد بود و فشار بیشتری بر اشغالگران جهت توقف تجاوزات به نوار غزه وارد می‌کند.

منبع: تسنیم

برچسب ها: رژیم صهیونیستی ، رفح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار