استخراج بیش از ۲۳ هزار تن خاک نسوز بزرگترین معدن غرب کشور

در یک‌سال اخیر بیش از ۲۳ هزار تن بوکسیت و آرژیلیت از بزرگترین معدن غرب کشور در استان چهارمحال و بختیاری استخراج شده است.

فضل‌الله رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: استخراج در بزرگ‌ترین معدن زیرزمینی خاک نسوز غرب کشور ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در یک‌سال اخیر بیش از ۲۳ هزار تن بوکسیت و آرژیلیت از معدن شهید نیلچیان به‌عنوان باکیفیت‌ترین و شاخص‌ترین ذخیره خاک نسوز خاورمیانه استخراج شده است.

رحمتی اضافه کرد: مواد استخراج شده از معدن زیرزمینی شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز به‌نام‌های آرژیلیت و بوکسیت با عیار ۶۷ تا ۷۶ درصد بوده که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی‌نظیر است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: معدن شهید نیلچیان با حفاری ۳۱ حلقه چاه به طول پنج هزار متر در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰ هکتار اکتشاف شده و با حفاری فضای زیرزمینی بیش از پنج کیلومتر در سه افق مجزا در حال بهره‌برداری بوده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید به‌عنوان بهترین معدن خاک نسوز ایران هم مطرح است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: خاک نسوز استخراج شده برای تولید آلومینیوم و مصارف صنایع دیرگداز و نسوز استفاده می‌شود.

رحمتی اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۰ معدنچی به‌صورت مستقیم در این معدن فعالیت می‌کنند و به‌طور میانگین سالانه ۱۵هزار تن خاک نسوز از معدن شهید نیلچیان در منطقه باجگیران و دوپلان شهرستان کیار استخراج می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۲۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساخت کارخانجات بزرگ فولادی و آلومینیوم در استان بام ایران ضروری است