تولید مرغ سایز راهکاری برای رونق صادرات

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: تولید مرغ سایز از راهکار‌های اساسی ارتقای کیفیت، توسعه صادرات و ایجاد تعادل در بازار محسوب می‌شود.

مهدی یوسف خانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۵۸ هزارتومان و مرغ گرم حداکثر ۸۵ هزارتومان است.

او قیمت هر کیلو ران مرغ بدون کمر را ۸۵ هزارتومان، سینه مرغ ۱۵۰ هزارتومان و فیله مرغ را ۱۸۰ هزارتومان اعلام کرد.

یوسف خانی با تاکید بر صادرات پایدار مرغ افزود: در سنوات اخیر بازار صادرات را بدلیل کمبود تولید از دست دادیم، در حالیکه اگر روند افزایش جوجه ریزی ها  مستمر و تولید مرغ سایز در دستور کار قرار بگیرد، این موضوع در افزایش ارزآوری و تعادل بازار اثر می گذارد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تولید مرغ سایز را یکی از راهکارهای رونق صادرات دانست و گفت: علی رغم آنکه وزن مرغ  زنده سایز و استاندارد ۲.۴۰۰ گرم است، اما به سبب ضعف در فرهنگ سازی وزارت جهاد و سازمان دامپزشکی، تمایل بازار به مرغ سنگین است.

او ادامه داد: وقتی تامین نهاده ها طی  ۲ تا ۳ سال اخیر دچار مشکل شد و از طرفی جوجه یکروزه کافی برای تولید مرغ سایز نداشتیم، این موضوع اجرا نشد. 

یوسف خانی گفت: اگر وزارت جهاد میزان جوجه ریزی و تامین نهاده به نحوه فعلی را ادامه دهد، مشکلی در تولید مرغ سایز نخواهیم داشت و از طرفی با تبلیغات باید مزایای تولید مرغ سایز در مقایسه با مرغ درست اطلاع رسانی شود چرا که کیفیت مرغ سایز زنده ۲.۴۰۰ و حتی در برخی کشورها ۲ کیلوگرم و حداکثر وزن کشتار ۱.۵ تا ۱.۸۰۰ است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار