بهره‌مندی ۶۰۰ خانوار شهرستان خنداب از خدمات کاروان سلامت هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: حدود ۶۰۰ خانوار شهرستان خنداب از خدمات کاروان سلامت این جمعیت بهره‌مند شدند.

علیرضا شهرجردی در جمع خبرنگاران در اراک، گفت: بیش از ۲۸۰ خانوار از اهالی روستای درمن و ۳۰۰ خانوار روستاهای اطراف در شهرستان خنداب از خدمات طرح نذر خدمت بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: کاروان سلامت نذر خدمت در روستای درمن با حضور ۱۲۰ نفر از دانشجویان جهادگر قرارگاه جهادی مهاجر و با همکاری جمعیت هلال احمر استان مرکزی در عرصه‌های پزشکی، دندانپزشکی، فرهنگی و عمرانی به‌ مدت ۲ روز برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی ادامه داد: در ادامه کاروان سلامت که در آذرماه سال گذشته در این منطقه برگزار شده بود، کاروان سلامت تخصصی در مدرسه ساجدین روستای درمن استقرار یافت و در مدت ۲ روز، برنامه‌های درمانی در حوزه‌های پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی، مشاوره روانشناسی و توزیع دارو بصورت کاملا رایگان انجام شد و تست‌های غربالگری قند و فشارخون با همکاری پزشکان، کارشناسان و اعضای متخصص داوطلب هلال احمر، از مراجعه کنندگان گرفته شد.

شهرجردی اظهار کرد: استقرار یونیت‌های دندانپزشکی در این مدت از مهمترین اقدامات صورت گرفته بود و خدمات تکمیلی دندانپزشکی به بیماران روستای درمن و روستاهای مجاور ارائه شد و مراجعه کنندگان تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفتند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر استان مرکزی با تامین لجستیک و حمل‌ونقل یونیت‌های دندانپزشکی، چادرهای امدادی استقرار تیم های درمان و تامین دارو به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون ریال در این طرح مشارکت داشت.

فرماندار شهرستان خنداب نیز در این نشست ضمن تقدیر از کار انسان دوستانه به جهت برگزاری کاروان سلامت در روستای درمن، گفت: استقرار کاروان‌های سلامت در مناطق کم برخوردار در راستای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به شهروندان این مناطق از اقدامات ارزشمند جمعیت هلال احمر و گروه‌های جهادی است.

رضا احدی افزود: حضور پزشکان جهادگر و داوطلب در مناطق کم برخوردار ضمن کاهش هزینه‌های سبد درمانی خانوار این مناطق، سبب ارتقای سطح سلامت منطقه شده و ضریب بهره‌مندی ساکنین روستاهای شهرستان خنداب را بالاتر می‌برد.

وی افزود: از آنجایی که در آذرماه سال گذشته این کاروان در این منطقه به ارائه خدمت پرداخته بود، حضور مجدد این تیم باعث پوشش کاستی‌های کاروان قبلی و بهبود خدمات درمانی و بهداشتی شد و با رضایت و استقبال روستاییان همراه شد.

فرماندار خنداب تاکید کرد: تداوم برگزاری کاروان سلامت نه تنها به بهبود شرایط درمانی بیماران روستانشین منجر می‌شود، بلکه موجب افزایش عدالت اجتماعی در ارائه خدمات می‌شود و به بهبود شرایط جسمی افرادی کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.