«زنبور» و «سه خواهر» روی صحنه تالار مولوی

تالار مولوی این هفته میزبان دو نمایش «زنبور» به کارگردانی محمد مطهری‌پور و بهزاد آقاجانی و «سه خواهر» کاری از نگین ضیایی است.

نمایش «زنبور» به نویسندگی بهزاد آقاجانی و کارگردانی محمد مطهری‌پور و بهزاد آقاجانی در تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

نمایش «زنبور» به نویسندگی بهزاد آقاجانی و کارگردانی محمد مطهری‌پور و بهزاد آقاجانی و با بازی محمد مطهری‌پور از ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن کوچک تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.

محمد مطهری‌پور، فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی نمایش ، هنرپیشه و کارگردان تئاتر است. وی تاکنون در بیش از بیست نمایش از جمله «آشپزخانه»، «زیرزمین»، «کابوس وقتی کاپوچینو تمام می‌شود»، «خرس و خواستگاری» حضور داشته و در سریال «یاغی» و فیلم سینمایی «شنای پروانه» نیز نقش‌آفرینی کرده است. مطهری‌پور نمایش‌های «باغ آرزوها»، «پینوکیو گروتسکی بر تبارشناسی دروغ و تنهایی»، «ضحاک روایتی دیگر» و «گوجه برزیلی» را نیز روی صحنه برده است.

نمایش «زنبور» پیش از این در شهرهای مشهد، نیشابور و شیراز و همچنین در فستیوال کوچه روی صحنه رفته و با استقبال مخاطبان روبرو شده است.

از دیگر عوامل نمایش «زنبور» می‌توان از احسان عبدی‌پور مشاور کارگردان، علی خواجوئی و ساره حبیبی دستیار کارگردان، فرشید پارسی‌کیا طراح گرافیک، نیلوفر بیرامی عکس و فیلم و ناصر ارباب مشاور رسانه نام برد.

در خلاصه نمایش آمده است:

«مرد کفترباز چهل‌ساله‌ای در بافت قدیمی یک محله در پائین شهر زندگی می‌کند. سال‌ها است از فوت اهالی خانه‌پدری می‌گذرد و شهرداری قصد دارد خانه قدیمی آن را خراب کند. زنبور یک تنه ایستاده و می‌خواهد از این اتفاق جلوگیری کند و ... .»

تالار مولوی

نمایش «سه خواهر» به هفته پایانی اجرا رسید

نمایش «سه خواهر» بر اساس نمایشنامه معروف "سه خواهر"اثر آنتوان چخوف ،توسط یکی از محبوب ترین نویسندگان تئاتر کشور،محمد چرمشیر بازخوانی و نگارش شده است.

نگین ضیایی کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد .ضیایی در سوابق قبلی خود کارگردانی نمایش های مرفی،آپارتاید،واسومانی،بازیافتگی،کبوتری ناگهان،هفت خوان و ...را نیز داشته است.

تهیه کننده این اثر وحید لک یکی از با سابقه ترین تهیه کنندگان و از فعالان امور هنری و  تئاتر کشور است که امسال در کتار گروهی دانشگاهی ، در مرکز تئاتر مولوی  قرار گرفته است.او در سوابق قبلی خود در این سمت با کارگردانی همچون،سیاوش طهمورث،نادر برهانی مرند،حمید رضا آذرنگ،پیام دهکردی،ساناز بیان،آرش دادگر،سهراب سلیمی،ایوب آقا خانی و ...همکاری داشته است.

نمایش «سه خواهر» هر روز ساعت ۲۰:۳۰در سالن اصلی تئاتر مولوی به مدت زمان ۷۵ دقیقه تا ۲۰ اردیبهشت روی خواهد بود .

علاقه مندان به ویژه دانشجویان تمامی رشته ها می تواند با مراجعه به سایت تیوال ضمن برخورداری از تسهیلات این نمایش،بلیط خود را در روزهای مورد نظر تهیه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار