سرمایه‌گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تعداد زیادی از اراضی شناسایی شده به دلایل مختلف از جمله فرونشست حذف شده و ۴۵ هزار هکتار تا به امروز شناسایی شده است.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه   طرح بزرگ نهضت ملی مسکن را در دستور کار داریم و به عنوان اولویت و ضرورت است گفت: ۱۱ شهرک مراحل آماده سازی آن شروع شده است .

وی افزود: سایت های بزرگ آماده سازی شروع شده است و دولت برای محیا شدن زندگی در سکونتگاه ها اقدامات لازم را انجام می دهد.

مالکی اظهار کرد: ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار واحد مسکونی شروع شده  ۹۰۰ هزار واحد مسکونی برای سازمان ملی زمین و مسکن است که روند ساخت این پروژه ها با سرعت خوبی در حال اجرا است و بخشی از آنها طی امسال و بخش دیگری در سال آینده به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  به استناد قانون کار مولد سازی در حال اجرا است و استفاده درست  از آن را در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: ما مراحل مختلف مولد سازی داریم که یک سری از آنها از طریق اراضی مختلف در دست اجرا است و بخشی  در مرحله ارزش افزایی است.

وی تاکید کرد: ظرفیت تامین زمین یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد است و در ۴۵هزار هکتار ۱۰۰ هزار واحد شروع شده و مابقی در مراحل مختلف است.

مالکی تاکید کرد: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه گذاری را شناسایی کرده ایم و به همه روش های که وجود دارد اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی مالکیت‌ اراضی بوموسی را داریم و برای کسانی که مشمول قانون هستند زمین و مسکن آماده می‌کنیم و همین واگذاری ها که در سایر شهرها رخ می دهد  در جزیره بوموسی و هرمز هم انجام می شود گفت: در  بوموسی ۹۰۰ هکتار زمین داریم  ۱۱۰ واحد در این شهر در حال ساخت است  و در مراحل آماده سازی قرار دارد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی  توضیح داد: شناسایی منابع برای مولد سازی در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن  که ۶۱هزار میلیارد تومان  آن آغاز شده ، تحقق منابع برای تهاتر  ۳۴هزار میلیارد تومان  وآنچه در دسترس اقدام و فروش ۲۷ هزار ملیارد تومان است و آنچه که نیاز برای مولد سازی بوده ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

مالکی افزود:۳۰هزار هکتار اراضی شناسایی شده به  دلایل مختلف از جمله فر نشست از دسترس خارج شدند.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در برخی از استان ها ما با کسری زمین مواجه هستیم گفت: در استان های  فارس ،زنجان،  آذربایجان غربی ، کردستان ، اصفهان ، لرستان، همدان  با کسری زمین  مواجه بوده است.

وی افزود: ۵۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که در انتظار تامین زمین است. 

 مالکی اظهار کرد: در سال  ۱۴۰۲ بیش از ۴هزار و ۹۶۸ گزارش برای زمین خواری  به سازمان ملی زمین و مسکن گزارش شده که ۴هزار و یک مورد صحت داشته  که  ۳هزارو ۹۰۶ مورد رفع فوری شده است .

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار