برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در تبریز

کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

 ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب با حضور دانش پژوهانی از ۴۰ کشور جهان در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در استان آذربایجان شرقی با بیان اهداف و رویکرد‌های این کنگره گفت: این کنگره با همکاری مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور به همت جامعه المصطفی العالمیه در شهر‌های اصفهان، مشهد و تهران برگزار شد و امروز با محوریت شمال غرب کشور در تبریز برگزار شد که ۱۸ مقاله مختلف در کارگاه‌های تخصصی ارائه شد.

حجت السلام و المسلمین خضرلو ادامه داد: از اهداف مهم برگزاری این همایش تبیین شخصیت و سیره قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای و مرجعیت قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در علوم قرآنی، تفسیر و معارف قرآن است.

در این همایش نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: اگر کسی در سیره امامین انقلاب و امر کشورداری و هدایت تردیدی دارد یا قرآن را نشناخته یا فهمی سطحی از قرآن دارد زیرا تمامی اندیشه‌ها و سیره امامین انقلاب برگرفته از قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین  آل هاشم ادامه داد: عموم مردم امام راحل را در قامت بنیان گذار و مرجع تقلید می‌شناسند و اطلاعی از ابعاد فلسفی و عرفانی و سایر تخصص‌های ایشان ندارند و همین مساله در مورد رهبر معظم انقلاب نیز صدق می‌کند عموم مردم ایشان را در ابعاد فقاهتی و رهبری سیاسی می‌شناسند و از دیگر اندیشه‌ها و تخصص‌های ایشان در علوم اسلامی، انسانی، تفسیر، تاریخ و هنر اسلامی اطلاعی ندارند.

وی تاکید کرد: برای شناخت اندیشه‌های رهبری باید به منظومه فکری ایشان با محوریت سیره علمی و عملی رجوع و دقت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اظهار اینکه شخصیت فکری رهبر معظم انقلاب متاثر از قرآن است افزود: از نظر ایشان علاج تمامی دردها، ضعف‌ها و چالش‌های دنیای اسلام در چنگ زدن به قرآن است و قرآن مهمترین و راهبردی‌ترین وسیله برای رهایی از مشکلات است.

استاندار آذربایجان شرقی هم با عنوان اینکه در ترویج اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اندکی کوتاهی شده است گفت: این اتفاق باید در دهه پیش می‌افتاد زیرا بشریت تشنه این اندیشه‌ها هستند.

رحمتی اظهار کرد: امروز در دانشگاه‌های آمریکا و قلب اروپا به اندیشه‌های رهبری لبیک می‌گویند و این اتفاق بزرگی است.

وی تاکید کرد: نتیجه این اندیشه ها برگرفته از آیه ۶۰ سوره انفال (وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‌ءٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لا تُظْلَمُون) که شعار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز است در عملیات وعده صادق عملی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.