فعالیت سامانه بارشی از امروز در آذربایجان شرقی

اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:از امروز تا روز سه شنبه در استان وقوع رگبار و احتمال بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شده است.

 بر اساس هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از امروز یکشنبه با وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک، رگبار باران و رعد برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: از روز دوشنبه تا سه شنبه با کاهش دما در ارتفاعات احتمال بارش برف وجود دارد.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، صاعقه، تگرگ در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی، احتمال خسارت در اثر وزش باد و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی توصیه به موارد زیر کرد: عدم اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، عدم صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد‌های جاده ای، مخصوصا در جاده‌های کوهستانی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبروها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.