آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از آغاز خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای خرید تضمینی گندم در ۱۷ مرکز انجام شده است.

 پیشدادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۱۵ مرکز مباشر و ۲ مرکز ملکی هستند که کار خرید تضمینی گندم در ابتدا از شهرستان نهبندان دنبال خواهد شد.

وی افزود: تمامی عوامل مراکز خرید، آموزش‌های لازم را فرا گرفته و آماده تحویل گندم از کشاورزان استان هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی عنوان کرد: نحوه، قیمت و جداول خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ پس از ابلاغ دستورالعمل آن توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به استان‌ها به منظور بهره‌برداری جامعه هدف و برای حسن اجرای پروژه خرید تضمینی گندم در چهارچوب ابلاغیه، اطلاع‌رسانی در مراکز خرید گندم با نصب بنر انجام شد.

پیشدادیان بیان کرد: براساس این ابلاغیه، قیمت پایه خرید تضمینی گندم در مراکز خرید، هر کیلوگرم معمولی بر مبنای چهار درصد اُفت مفید و یک درصد اُفت غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم با همان اُفت، ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی یادآور شد: در راستای حمایت از گندم‌کاران در سال جاری مقدار ۱۸ هزار و ۷۹۴ تن گندم از کشاورزی استان خریداری شد که نسبت به سال قبل ۶۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

در سال زراعی جاری پیش‌بینی گندم تولیدی استان ۵۱ هزار تن است که ۲۰ هزار تن آن از کشاورزان خرید تضمینی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار