حرکت مجدد نظامیان صهیونیست به سمت شمال غزه

پس از انتشار گزارش‌ها مبنی بر بازگشت کنترل حماس بر شمال غزه، اشغالگران مجددا به سمت این مناطق حرکت کردند که با پاسخ نیروهای مقاومت مواجه شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی پس از یک شب بمباران شدید زمینی و هوایی که منجر به شهادت ۱۹ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شده، تانک‌های خود را به سمت شرق «جبالیا» در شمال نوار غزه فرستاده است.

به گزارش رویترز، ارتش اشغالگر ادعا کرده که حمله مجدد به جبالیا برای «جلوگیری از بازسازی توانایی‌های نظامی حماس» در این منطقه است.

ساعد ۴۵ ساله که از ساکنان شهر جبالیا است می‌گوید: «بمباران هوایی و زمینی از دیروز متوقف نشده است. آنها همه جا را بمباران می‌کردند؛ از جمله نزدیک مدارسی که محل اسکان آوارگان است». او می‌گوید در شمال غزه اینطور به نظر می‌رسد که جنگ دوباره در حال آغاز شدن است و تهاجم جدید بسیاری از خانواده‌ها را مجبور به تخلیه محل زندگی خود می‌کند.

گفته می‌شود تانک‌های صهیونیست به سمت «الزیتون» در حومه شرقی شهر غزه و «السبرا» در مرکز شهر غزه نیز فرستاده شده و چندین منزل مسکونی را ویران کرده است. 

این در حالی است که ارتش اشغالگر ماه‌ها پیش ادعا کرده بود که کنترل بیشتر مناطق شمالی غزه را به دست آورده است. 

در مقابل این حملات، شاخه نظامی حماس اعلام کرده است که «انبوه نیرو‌های دشمن» را در شرق اردوگاه جبالیا با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داده است. حماس همچنین می‌گوید یک تانک «مرکاوا» متعلق به نظامیان صهیونیست را در شرق اردوگاه جبالیا به آتش کشیده و تمرکز نیرو‌های دشمن را بر این منطقه از بین برده است. 

گفتنی است، جبالیا بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان غزه بوده و بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

به گفته وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای فلسطینی در جنگ علیه غزه از ۳۵ هزار نفر گذشته و بمباران صهیونیست‌ها سبب یک بحران انسانی عمیق شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا خودش کمک حماس باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گروگانها رو چرا آزاد نمیکنه ، جنگ هست ، تبادل اسرا عادیه و باید انجام بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
انگار اسراییل کوتاه نمیاد .
Austria
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
خنده داره
احمق‌ها فکر کردن حماس از بین رفتن یه ،
اینقدر دنبال حماس از شمال به جنوب میرن و کشته میشن ولی باز آدم نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
این هم یه جنگ چیریکی میشه ، صربه بزنی و برگردی عقب باز صربه بزنی .کجاش خنده داره ، شاید شنود و ردیاب و دوربین هم نصب کرده باشن و حناسیها رو از تونل میکشن بیرون .
آخرین اخبار