حماس: مواضع بایدن، تکمیل‌کننده طرح اسرائیل برای نابودی نوار غزه است

جنبش حماس ضمن محکومیت اظهارات حمایتی رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل، گفت که این مواضع به ارتش اسرائیل زمان خواهد داد تا عملیات نابودی، قتل و کشتار جمعی را در نوار غزه تکمیل کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز یکشنبه به ادعاهای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد و ضمن محکومیت این اظهارات، گفت که آنچه بایدن گفته، جانبداری روشن از کابینه صهیونیستی است.

بایدن ادعا کرده که اگر جنبش حماس به دنبال آتش‌بس در غزه است، ابتدا باید اسرای اسرائیلی در بند خود را آزاد کند.

حماس با اشاره به اینکه اظهارات بایدن، «عقب‌نشینی از نتایج دور اخیر مذاکرات [آتش‌بس] است»، گفت: «در تمامی مراحل مذاکرات آتش‌بس، نرمش لازم را برای دستیابی به توافق از خود نشان دادیم و با پیشنهاد اخیر هم موافقت کردیم».

مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به همراه کابینه‌اش، با آغاز حمله به رفح، جبالیا و غزه، علیه این پیشنهاد دست به کودتا زدند.

حماس در پایان خاطر نشان کرد: «این مواضع بایدن به ارتش اسرائیل زمان خواهد داد تا عملیات نابودی، قتل و کشتار جمعی را در نوار غزه تکمیل کند».

«طلال ناجی» جانشین جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم درباره حمایتهای آمریکا از اسرائیل گفت: آمریکا اگر می‌خواست تجاوزات به رفح را متوقف کند، فورا می‌توانست این کار بکند و فشارهای آمریکا به نتانیاهو نه جدی است و نه قانع‌کننده

ناجی در ادامه اضافه کرد که تجاوز به رفح شکست خواهد خورد همانطور که تجاوزات در دیگر نقاط غزه شکست خورده‌اند.

رفح منطقه‌ای پرجمعیت در جنوب نوار غزه است که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آنجا اسکان دارند.کابینه جنگی رژیم اسرائیل طرح حمله به رفح را علی‌رغم هشدار ده‌ها کشور تصویب کرده است.

آمریکا از زمان آغاز جنگ در نوار غزه و به‌رغم کشته شدن بیش از 35 هزار فلسطینی همواره حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرده است.رژیم اسرائیل اکثر تسلیحات جنگی خود در طول دوره جنگ را از آمریکا خریداری کرده است.

با آنکه برخی مقامات آمریکا تاکنون چند بار به اسرائیل درباره حمله به منطقه رفح در جنوب غزه هشدار داده‌اند، اما آمریکا تنها فروش دو محموله تسلیحاتی خود به اسرائیل را به حالت تعلیق آورده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا متوجه نمیشوم
چرا بین الزایمری و پارکینسون بایدن و دجال و شیطان صفت و کودک کش بی بی یابو
فرق میگذارید .هر دو یکی
یکی شون هم فدای مردم غزه
آخرین اخبار