نخستین مرکز آموزش‌های اجتماع محور خانه هلال در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از افتتاح نخستین مرکز آموزش‌های اجتماع محور خانه هلال در استان همزمان با هفته هلال خبر داد.

سیدمحمد مهدی سجادی گفت: این مرکز همزمان با افتتاح مرکز هوشمند رصد اطلاعات و داده‌کاوی جمعیت هلال‌احمر که با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد، راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: خانه‌های هلال بستر مناسبی برای آموزش و ساماندهی داوطلبان در قالب تیم‌های آموزشی دیده با تخصص‌های امدادی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: این افراد می‌توانند در زمان حوادث و بحران‌های احتمالی تا زمان رسیدن نیرو‌های امدادی خدمات‌رسانی انجام دهند.

وی با بیان اینکه خانه‌های هلال یک مدل خدمت و شیوه‌ای نوین برای استفاده از ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر بویژه ظرفیت داوطلبی و توجه به توانمندسازی جوامع محلی است، بیان کرد: طرح خانه‌های هلال به عنوان یک روش کارآمد مدیریت و اجرای فعالیت‌ها با رویکرد اجتماع محور است که اعتقاد و اتکا به حضور و مشارکت مردم محله و بهره مندی از ظرفیت مشارکتی آنها در ایجاد شرایط بهتر محیط زندگی و همچنین سهیم بودن آنها در تصمیم سازی، مبنای اصلی در هدف گذاری‌های این روش محسوب می‌شود.

سجادی با بیان اینکه خانه‌های هلال احمر مرکزی داوطلب محور است، گفت: خانه‌های هلال احمر وابسته به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که با ساختار، امکانات و فعالیت‌های داوطلبانه در سطح محلات شهرستان‌ها و نقاط روستایی با اولویت مناطق حادثه خیز تاسیس می‌شوند.

برچسب ها: افتتاح ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار