تمامی برند‌های شیرخشک غیر رژیمی قابلیت استفاده برای نوزادان را دارند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تمامی شیرخشک‌های موجود در سطح عرضه از کیفیت بالایی برخوردارند و تاکید بر استفاده از یک برند جایز نیست.

 مصطفی صالحی زاده  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  گفت: انواع مختلفی از شیرخشک‌ها در سیستان و بلوچستان وجود دارند که خوشبختانه با توجه به نظارت‌های دقیق، از لحاظ کیفیت و تکنولوژی ساخت از بهترین کیفیت جهانی برخوردارند.

وی ادامه داد: شیرخشک‌های رگولار (غیر رژیمی) دارو یا فرآورده دارویی نبوده و از آن جا که فرمولاسیون تمام شیر خشک‌های رگولار یکسان است و تفاوت فقط در نام تجاری محصول است می‌توان از هر یک از شیرخشک‌های برند‌های دیگر استفاده کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه بر اساس سهمیه استانی، شیر خشک تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو پیگیری و وصول آن از سازمان متبوع و شرکت‌های پخش صورت می‌گیرد افزود: در خصوص کمبود مقطعی برخی از نام‌های تجاری فرآورده مذکور تلاش همواره بر تأمین این فرآورده بوده، اما این کمبود‌های مقطعی گاهاً بدلیل عدم تأمین از سوی تأمین کننده اتفاق می‌افتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار