از صحنه‌سازی قاتل که منجر به فوت خودش شد تا کشف لاستیک‌های قاچاق

مهم‌ترین حوادث ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۲۰ فقره سرقت در پرونده سارقین کابل‌های برق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۲ نفر سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت از کابل‌های برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های برق طی هفته‌های گذشته در شهرستان داراب، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ امام قرار گرفت.

او افزود: مامورین حین گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه مامورین در بازرسی از بار ضایعات کامیون مقداری کابل برق سرقتی کشف کردند، عنوان داشت: در تحقیقات اولیه مشخص گردید راننده و سرنشین کامیون، مالخران اموال مسروقه هستند.

این مقام انتظامی افزود: به دنبال دستگیری مالخران، با اقدامات فنی در این خصوص ۲ نفر سارق حرفه‌ای نیز شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه سارقین در بازجویی‌های انجام شده به ۲۰ فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان اعتراف کردند، گفت: موفقیت پلیس در کشف جرائم نتیجه تعامل با شهروندان است و بدون مشارکت و همراهی مردم، حصول امنیت مطلوب مقدور نیست؛ لذا از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه، هرگونه اقدام مشکوک در خصوص سرقت را بلافاصله از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

صحنه‌سازی قاتل به فوت خودش منجر شد

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: قاتلی که زن و شوهری را به قتل رسانده بود با آتش زدن خودش، به زندگی پایان داد.

سرهنگ علیرضا اوریادی کشکولی بیان کرد: در پی وقوع دو فقره قتل در یکی از روستا‌های شهرستان قیروکارزین، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که زن و شوهری ۴۵ و ۵۰ ساله بوسیله سلاح سرد و چوب به قتل رسیده‌اند و جوانی ۱۹ ساله نیز دچار آتش سوزی شده و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه جوان مذکور به دلیل شدت آتش‌سوزی در بیمارستان فوت می‌کند، ادامه داد: فرضیه قتل قوت گرفت و ماموران تحقیقات خود را در این زمینه به صورت ویژه آغاز کردند.

سرهنگ اوریادی کشکولی تصریح کرد: در بررسی‌های فنی و استفاده از روش‌های نوین مشخص شد که جوان مذکور به دلیل اختلافات مالی پس از ارتکاب جنایت (قتل زن و شوهر) به لحاظ فرار از اتهام، اقدام به صحنه‌سازی و خودسوزی نموده که در این حادثه خودش نیز به علت بالا بودن شدت خودسوزی در بیمارستان فوت می‌کند.

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد در برابر اتفاقات روزمره خویشتن داری، صبر و حوصله را پیشه کرده و موارد اختلافی را از مسیر قانونی پیگیری کنند تا شاهد اینچنین حوادث دلخراشی نباشیم.

۲۴۰ معتاد و خرده فروش در شیراز جمع‌آوری و دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شیراز گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح این شهرستان، ۲۴۰ نفر معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر طی ۷ روز گذشته جمع آوری و به مراکز مجاز ترک اعتیاد معرفی شدند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در راستای اجرای طرح‌های پاکسازی و دستگیری معتادان متجاهر با هدف مقابله با سرقت‌های خرد، رفع مزاحمت و از بین بردن پاتوق معتادان، ۲۴۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر جمع‌آوری و به مراکز مجاز ترک اعتیاد معرفی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اجرای طرح‌های انتظامی تا پاکسازی مناطق آلوده به صورت مستمر ادامه خواهد یافت، از شهروندان درخواست می‌شود جهت برخورد با این گونه افراد و کسانی که اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کنند با پلیس همکاری و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس را مطلع سازند.

کشف لاستیک‌های قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۷۴ حلقه لاستیک قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در محور فسا-شیراز در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و با علائم هشداری آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۷۴ حلقه لاستیک قاچاق و با برند‌های مختلف کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: لاستیک‌های قاچاق به ستاد تملیکی استان تحویل و راننده با پرونده متشکله روانه مرجع قضایی شد.

کشف خودرو سرقتی در شهرستان کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف سواری پراید دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز خبر داد. 

سرهنگ سیدرحمان هاشمی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی در اجرای طرح عملیاتی کشف وسایط نقلیه در سطح معابر و پارکینگ‌ها، به یک خودرو پراید مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که خودرو فوق مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، خاطر نشان کرد: شهروندان هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

کشف پژو پارس مسروقه در خفر

فرمانده انتظامی خفر از کشف خودرو پژو پارس مسروقه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حجت الله احمدیان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تردد سواری پژو پارس سرقتی در مسیر جهرم به خفر، بلافاصله مامورین کلانتری ۱۱ جهت توقیف خودرو به محور مواصلاتی مذکور اعزام شدند. 

او افزود: مامورین پس از طرح مهار در بلوار اصلی شهرستان خفر خودرو را مشاهده و توقیف و راننده را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ احمدیان با بیان اینکه پس از استعلام مشخص گردید که خودرو سابقه سرقت از شهرستان کنگان از توابع استان بوشهر دارد، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت در کازرون 

فرمانده انتظامی کازرون گفت: در عملیات مأموران این فرماندهی، سارق اماکن خصوصی دستگیر و به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد. 

سرهنگ بیژن بارسالاری بیان داشت: در پی وقوع چند ‏فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کازرون، تلاش برای دستگیری سارق یا سارقان ‏در دستورکار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام اقدامات فنی یک نفر سارق را در این زمینه شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند. ‏

سرهنگ بارسالاری یادآور شد: این سارق سابقه‌دار در تحقیقات تکمیلی پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۱۰ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، معابر، مزارع و باغات اقرار کرد.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به شناسایی و دستگیری فردی که در خرید اموال مسروقه با سارق مذکور همکاری داشته است، اظهار داشت: در بازرسی مأموران از مخفیگاه این فرد، تعدادی از اموال مسروقه کشف و پس از شناسایی مالباختگان، به آنان تحویل داده شد.

تقدیر از پلیس آباده با نصب بنر

در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف طلاجات منجر به قتل و دستگیری قاتل و همدستش در کمترین زمان ممکن، خانواده مقتول با نصب بنر جلو ستاد فرماندهی، از فرمانده انتظامی آباده و کارکنان پلیس آگاهی تقدیر و تشکر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار