کاهش تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزدگفت: استان در ۶ شاخص تورم پایین‌تر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

محمدرضا پاکدلمدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به کنترل تورم در استان گفت: نمودار‌ها و جدول‌ها نشان می‌دهد که استان یزد فروردین سال گذشته در هر ۹ شاخص تورم بالاتر از میانگین کشور بود، اما با تدابیر و برنامه‌های در نظر گرفته شده، در پایان فروردین امسال در ۶ شاخص از میانگین کشوری پایین‌تر آمده است.

وی این مساله را نشان دهنده کنترل تورم ماهانه و نقطه به نقطه توصیف کرد و افزود: ما در زمینه تورم سالانه همچنان جزو استان‌های بالای کشور هستیم چرا که تورم سالانه بر اساس آمار‌های تورمی و اثرات اقدامات در ۲۴ ماه سنجیده می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: اصلاح تورم سالانه زمانبر است، ولی فاصله ما با میانگین کشوری به شدت در حال کاهش بوده و روند نزولی به خود گرفته است.

پاکدل درباره اقدامات انجام گرفته برای تداوم کاهش تورم در استان اظهار داشت: رصدخانه کنترل و کاهش تورم در حال کار دقیق و علمی است و عوامل موثر بر تورم را شناسایی و بررسی می‌کند.

وی مهمترین عامل تورم در استان را مسکن و انرژی‌ها خواند و تصریح کرد: مسکن نزدیک به ۴۰ درصد بر تورم تاثیر می‌گذارد و برای این مساله اقداماتی نظیر سامان دادن به بنگاه‌های املاک، شناسایی خانه‌های خالی، ساخت مسکن کارگری و ساخت ۶۰ هزار مسکن طرح نهضت ملی در حال انجام است.

پاکدل خاطرنشان ساخت: برای کنترل تورم در حوزه خوراکی‌ها هم طرح سکوی تنظیم بازار در استان در حال اجراست که از طرح‌های بزرگ به شمار می‌آید و توانسته تورم را کنترل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.