برگزاری گردهمایی مبلغان بشردوستانه هلال احمر در قم

دومین گردهمایی مبلغان بشردوستانه با تجلیل از داوطلبان و نهاد‌های فعال همکار با جمعیت هلال احمر در قم برگزار شد.

در دومین گردهمایی مبلغان بشردوستانه که همزمان با هفته هلال احمر و با حضور مبلغان علوم دینی عضو جمعیت هلال احمر در قم برگزار شد از فعالان این عرصه و نهاد‌های همکار با جمعیت هلال احمر در حوزه بشردوستانه تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از خانواده‌های شهدای عضو جمعیت هلال احمر شهیدان صداقت و مختارزاده تقدیر شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به جایگاه والای جمعیت هلال احمر در عرصه ملی و بین‌المللی و ارائه کمک‌های بشردوستانه به آحاد مردم گفت: رسالت هلال احمر خدمت به انسان‌هاست و بسیاری از مردم و مبلغان علوم دینی در کشور به صورت داوطلبانه در این نهاد فعالیت می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه روحانیت در کنار توجه به مباحث علمی، هدایت معنوی و هدایت سیاسی در حوزه خدمات اجتماعی نیز مشارکت فعال دارند، افزود: روحانیت در حوادث بسیاری از قبیل سیل زلزله و کرونا در کنار مردم بودند.

بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت در حوادث و سوانح گوناگون از ظرفیت روحانیت در امدادرسانی و توزیع اقلام استفاده می‌کند و همچنین از حضور طلاب در رشته روانشناسی قبل از بحران، حین بحران و بعد از بحران نیز بهره می‌گیرد.

در حال حاضر با تفاهم‌نامه مشترک حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر دوره‌های آموزش‌های امدادی به منظور توانمندسازی طلاب حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود که از سال گذشته تاکنون ۶ هزار طلبه در این زمینه آموزش دیدند که ۱۸۰۰ نفر آنها در استان قم حضور دارند.

سه میلیون داوطلب با جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات بشر دوستانه مشارکت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.