ذخیره دارویی ۸ ماهه تامین اجتماعی در اردبیل

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ذخیره دارویی هشت ماهه داریم و مشکلات قبلی کمبود دارویی رفع شده است.

مهدی نیک‌سیرت گفت: ۶۳۰ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان داریم که ۵۰ درصد آن جمعیت کارگری و مولد بوده و از خدمات رایگان درمانی تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل افزود: ما در قالب درمان غیرمستقیم و با همکاری دفتر اسناد پزشکی از ظرفیت پزشکان، بیمارستان‌های بخش خصوصی و دولتی، داروخانه‌ها، رادیولوژی، سونوگرافی و سایر فضا‌های بهداشتی و درمانی استفاده می‌کنیم تا با پرداخت فرانشیز خدماتی را به بیمه‌شدگان ارائه کنند.
به گفته او، در حوزه درمان مستقیم از ظرفیت مراکز ملکی تأمین اجتماعی استفاده کرده تا رضایت بیمه‌شدگان با ارائه خدمات رایگان فراهم آید.
نیک‌سیرت به فعالیت ۲ بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی سبلان و ۹۶ تختخوابی ارس اشاره کرد و افزود: پلی‌کلینیک اردبیل و مشگین‌شهر در حال فعالیت بوده و درمانگاه تخصصی خلخال و درمانگاه عمومی گرمی را نیز در سال جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌کنیم.
او میزان مراجعات به درمانگاه‌ها و مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بار اعلام کرد و ادامه داد: این مراجعات در قالب ویزیت پزشک، خدمات داروخانه ای، دندان‌پزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه و... انجام می‌شود.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه درمان سه راهبرد را در پیش گرفتیم که اولین راهبرد تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی است تا به سرعت پروژه‌ها آماده بهره‌برداری شده و امکان بهره‌برداری از آن فراهم آید.
نیک‌سیرت افزود: برای احداث درمانگاه عمومی و تخصصی سبلان و تحویل موقت آن ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و تجهیزات مورد نیاز خریداری شده تا ما بتوانیم بخش به بخش این درمانگاه را تحویل گرفته و در هفته تأمین اجتماعی شاهد افتتاح این پروژه به همراه درمانگاه نمین و خلخال باشیم.
او بیان کرد: فضای درمانگاه تخصصی سبلان اردبیل از ۵۰۰ متر به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ متر ارتقا می‌یابد که امیدواریم با راه‌اندازی بخش‌های مختلف از ازدحام مراجعان کاسته شده و خدمات کیفی‌تری را ارائه کنیم.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: در کنار تکمیل پروژه‌های عمرانی، ما سعی کردیم تا کمبود دارویی را نیز برطرف کنیم به طوری که هم اکنون ذخیره هشت ماهه دارویی در استان داریم و ۶۰ میلیارد تومان دارو خریداری شده است.
نیک‌سیرت اولویت سوم را ارتقای کیفی خدمات درمانی و اثربخشی آن اعلام کرد و گفت: باید به سمتی برویم تا رضایت مراجعان به ویژه بیمه‌شدگان اتفاق افتاده و زمینه مطلوبیت و کیفیت خدمات را روز به روز افزایش دهیم.
او افزود: ویزیت پزشکان تخصصی در یک سال اخیر ۳۵ درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۷۴ هزار ویزیت رسیده است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: اکثر پزشکان تلاش می‌کنند تا کیفیت خدمات خود را به ویژه ویزیت‌های عمومی و تخصصی ارتقا دهند که این خود اسباب رضایت بیشتر را فراهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.