دیدار معاون وزارت خارجه ایران با رئیس یوناما

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با رئیس یوناما در خصوص آخرین تحولات افغانستان و نشست آتی دوحه گفتگو کردند.

علی باقری کنی، معاون وزارت خارجه ایران از دیدار با روزا اتونبایوا، رئيس دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان(یوناما) خبر داد.

معاون وزارت خارجه ایران در صفحه‌ ایکس خود نوشته است که دیدار سازنده‌ای با رئيس دفتر سازمان ملل در افغانستان داشته است.

علی باقری کنی در این دیدار با اشاره به مسئولیت غرب به ویژه آمریکا برای جبران آسیب‌هایی که طی بیش از دو دهه گذشته به مردم افغانستان و منطقه وارد کرده است،گفت: سازمان‌های بین‌المللی باید رویکردی را اتخاذ کنند که توسعه افغانستان و رفاه مردم این کشور را در اولویت قرار داده و نقش بی‌بدیل کشورهای همسایه افغانستان را در این روند به رسمیت بشناسند.

وزارت خارجه ایران نوشته‌ است که باقری کنی در این دیدار به منافع جمعی مردم افغانستان، تضمین امنیت و بهبود وضعیت زندگی مردم این کشور تأکید کرده است و گفت باید زمینه لازم برای بازگشت افغانستانی‌هایی که در خارج، از جمله ایران، تحصیل‌کرده‌ و مهارت آموخته‌اند، به افغانستان و استفاده از ظرفیت آنها برای ساختن افغانستان فراهم شود.

علی باقری کنی بیان کرد که با مقایسه شرایط افغانستان در زمان ورود آمریکا با همان شرایط در زمان خروج آمریکا از افغانستان، می‌توان به این نتیجه رسید که حضور آمریکا در افغانستان تا چه حد در گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان و افزایش تهدید تروریسم و تولید مواد مخدر مؤثر بوده است.

گفته شده دو طرف درباره نشست آینده دوحه در مورد افغانستان نیز گفت‌وگو کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار