بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب

رهبر انقلاب صبح امروز از سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه با حضور در مصلای امام خمینی (ره) از سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

رهبر انقلاب در این بازدید ضمن گفتگو با ناشران، نویسندگان و صاحبان غرفه‌های کتاب، از نزدیک در جریان تازه‌های نشر و وضعیت بازار کتاب و همچنین میزان استقبال از نمایشگاه قرار گرفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از بازدید از نمایشگاه کتاب در مصاحبه‌ای، انگیزه خود از چنین بازدیدی را در درجه اول میل شخصی و علاقه به کتاب برشمردند و افزودند: یکی دیگر از دلایل بازدید از نمایشگاه کتاب، زمینه‌سازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی است.

ایشان گفتند: اعتقاد من این است که همه آحاد مردم در طبقات مختلف سنی و علمی نیازمند به کتاب هستند و هیچ چیزی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تاثیر فضای مجازی برموضوع کتابخوانی، خاطر نشان کردند: نباید فضای مجازی جای کتابخوانی را بگیرد و کتاب باید همواره در سبد خرید و در مجموعه اوقات مردم جای خاص خود را داشته باشد.

تولید کتاب و ترویج کتابخوانی، وظیفه مهم مسئولان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی باید به کسانی که در کار نشر و تولید کتاب فعال هستند کمک کنند، افزودند: البته در این بخش کمک‌هایی می‌شود و این روند باید ادامه یابد، اما کار مهم دیگر این است که فعالان فضای مجازی، ترویج کتاب و کتابخوانی را از جمله وظایف خود بدانند.

ایشان تاکید کردند: فعالان فضای مجازی کتاب‌های خوبی را که در زمینه‌های مختلف علمی، ادبیات، تاریخ، هنر، مسائل دینی و اعتقادی و در یک کلام «کتاب‌های مفید» را معرفی و ترویج کنند.

رهبر انقلاب اسلامی به چند نکته قابل توجه در نمایشگاه کتاب امسال نیز اشاره کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: افزایش کار‌های جدید، افزایش شمارگان کتاب‌ها و تجدید چاپ مکرر برخی کتاب‌ها از خبر‌های خوب نمایشگاه امسال است.

بخش پایانی سخنان رهبر انقلاب یک توصیه مهم به مسئولان و دستگاه‌هایی بود که با نوجوانان و جوانان سروکار دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: دستگاه‌هایی همچون وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و حوزه هنری باید در زمینه تولید کتاب مناسب برای نسل جوان و «وزارت آموزش و پرورش» و «وزارت علوم» نیز باید در زمینه ترویج کتابخوانی میان نوجوانان و جوانان بیش از پیش تلاش کنند تا هم زمینه کتابخوانی فراهم شود و هم کتاب خوب در اختیار آنان قرار گیرد.

ایشان یکی از نیاز‌های جدی برای نسل جوان را تولید کتاب در زمینه شرح قضایا و حوادث گوناگون دانستند و افزودند: در زمینه قضایایی همچون مشروطیت، دفاع مقدس، «انقلاب اسلامی» و شخصیت برجسته و کم‌نظیری همچون امام (ره) یا کتاب مناسب وجود ندارد و یا کتاب «خواندنی» بسیار کم است که باید در این موضوعات تولید کتاب مناسب برای نسل جوان انجام گیرد.

 

بازدید رهبر انقلاب اسلامی از نمایشگاه کتاب

درخواست یکی از غرفه‌داران و هدیه انگشتری رهبر انقلاب

لحظاتی از بازدید امروز رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب
 
 
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
به خودم میبالم که در کشوری زندگی میکنم رهبرش دانا ومدبر وشجاع وبرهمه اجتماع با آگاهی مینگرد وملتش با وقاروصبور وهمدلی وحضور در تمامی صحنه ها وجوانانی کوشا ومبتکر در تمامی جاها ونیروهای متعهد نظامی وامنیتی وحفاظتی واحترام گذاشتن برای تمام کسانی در راه آرمانهای این کشورجانشان را ازدست داده و درجه شهادت را از آن خودکرده اند هنیشه شکر گذار خداوند میباشم که در اینچنین اجتمایی وسرزمینی در حال زندگی
هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطفاً از بازدید حضرت آقا از نمایشگاه کتاب فیلم های بیشتری بگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ای کاش لیست کتاب هایی که خریداری کردن میگفتین تا ما هم بخریم مطالعه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
من که سالیان سال است نتوانسته ام کتاب بخرم به خاطر عدم توانایی مالی.
سوال اینجااست که چطور تقاضای خرید کتاب اینقدر زیاد است بااین قیمت کتاب های نجومی و تورم مخارج زندگی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تو مگه سطح ات اونه تو باید از مقدماتی شروع کنی
آخرین اخبار