نتانیاهو: از آمریکا نمی‌خواهیم از ما دفاع کند

همزمان با بالا گرفتن تنش میان رژیم صهیونیستی و آمریکا، نخست وزیر این رژیم ادعا کرد از آمریکا توقع دفاع از تل‌آویو را ندارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در باتلاق جنگی که بیش از ۷ ماه پیش علیه نوار غزه به راه انداخت گیر کرده است و اکنون ادعا می‌کند از آمریکایی‌ها نمی‌خواهد که از این رژیم دفاع کنند.

براساس گزارش القدس العربی، این اظهارات نتانیاهو طی یک مصاحبه صوتی توسط دن سنور، روزنامه نگار صهیونیستی آمریکایی پخش شد که در آن نخست وزیر صهیونیست‌ها در مورد دیدگاه خود از روند جنگ و سرنوشت نوار غزه صحبت کرده بود. نتانیاهو در این فایل صوتی مدعی شد: ما باید به تنهایی از خود دفاع کنیم. ما حماس را از بین خواهیم برد. هدف دوم ما بازگرداندن اسرا است.

اظهارات نتانیاهو در بحبوحه صحبت‌ها درباره اختلافات سیاسی بین تل‌آویو و واشنگتن که بزرگترین حامی نظامی و سیاسی تل‌آویو است، پخش می‌شود. هفته گذشته، بایدن تهدید کرد که در صورت حمله گسترده رژیم صهیونیستی به رفح، برخی کمک‌های تسلیحاتی به این رژیم را به حالت تعلیق در می‌آورد. اظهارات بایدن با واکنش‌های زیادی از سوی رژیم اشغالگر و حزب جمهوری خواه در آمریکا مواجه شد.

نتانیاهو در این فایل صوتی ادعا کرد که اگر رهبران حماس تسلیم شوند ایده تبعید وجود دارد. یعنی آنان باید سلاح خود را زمین بگذارند و به مناطق دیگر تبعید شوند. در همین زمینه، نتانیاهو مجددا با هرگونه تداوم حضور رهبران حماس در نوار غزه را رد کرد و گفت: «امیدواریم مدیریت نوار توسط ساکنان محلی باشد به همراه مقامات کشور‌های منطقه باشد. این درحالی است که امارات، مصر و قطر اداره غزه را رد کرده و آن را نپذیرفتند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: آنها می‌پرسند که ما چه خواهیم کرد، ما باید حماس را از بین ببریم. تا زمانی که حماس در آنجا است، نمی‌توانید به مردم محلی غزه اجازه دهید نوار را اداره کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
هیشکی جونشو از سر راه نیاورده فدای آمریکا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما صهیونیست‌ها سگ هار زنجير شده آمریکا هستید بدون نظر وکمک آمریکا نمی‌توانید آب بخورید چه برسه به جنگ با حماس خدا لعنتتان کنه انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۷:۲۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
دهن کجی اشکاربه بایدن و تمام سیاستمداران امریکا شک نکنید که این حرکت توسط کشوری غیر از اسراییل انجام می شد پرونده به شورای امنیت فرستاد می شد از انجاییکه امروزه سیاستمداران امریکایی گروگان نتانیاهو هستند لذا باید واقعا گفت که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
آخرین اخبار