درآمدزایی و محتوا دوگانه کاذب بازی‌سازی در ایران

دبیر رویداد بازی‌آرا در افتتاحیه مرحله پایانی این رویداد گفت: رویداد بازی‌آرا می‌تواند تحول‌آفرین باشد و مسیر بازی‌سازی در ایران را تغییر دهد.

 حجت‌الاسلام محمودعبداللهی در  افتتاحیه مرحله پایانی رویداد بازی آرا گفت: دوگانگی محتوا و درآمدزایی یکی از دوگانگی‌های امروز صنعت بازی است. در این حوزه ما با موضوعاتی از این دست که بازی محتوایی مخاطب و فروش ندارد، مواجه‌ایم. در حالیکه می‌توان بازی محتوایی جذاب تولید کرد.

او افزود: همه ابزاری که سایر رسانه‌ها برای جذب مخاطب در اختیار دارند، رسانه بازی هم از آن بهره‌مند است. اما نکته مهم این است که ما چقدر توانسته‌ایم راه صحبت کردن با مخاطب را از طریق این رسانه پیدا کنیم، ما در بازی‌آرا می‌خواهیم این راه را پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام عبداللهی تصریح کرد: گاهی یک بازی‌ساز می‌تواند جریان‌سازی کند و مسیر را تغییر دهد. بازی‌ساز گاهی می‌تواند با ساخت بازی یک نگاه را عوض کند که سال‌ها و نسل‌ها ماندگار شود. از طریق بازی محتوایی می‌توان به شیوه‌ای جذاب با مخاطب حرف زد.

عبداللهی همچنین افزود: رویداد بازی آرا می‌تواند تحول‌آفرین باشد و مسیر بازی‌سازی را تغییر دهد.

در ادامه این مراسم وحید اسلامی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در توضیحاتی به روند برگزاری این رویداد سه‌روزه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی پرداخت.

در ادامه این مراسم که با اجرای حسین کربلایی طاهر همراه بود به طور رسمی افتتاح شد تا ۲۰ تیم بازی‌ساز منتخب با همراهی و هدایت منتور‌ها بازی‌های خود را طی سه روز به مرحله توسعه و تکمیل برسانند.

۵ تیم و بازی منتخب این رویداد در پایان این گیم‌جم سه روزه و پس از ارزیابی نهایی منتور‌های رویداد انتخاب می‌شوند. از منتخبان این رویداد در آیین اختتامیه رویداد که روز چهارشنبه از ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

منبع: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار