سیستان و بلوچستان با سیر شیب نزولی جمعیت مواجه است

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌ها به عنوان یک پدیده جریان‌ساز و فرهنگ‌ساز، نقشی بسیار پررنگ و اساسی در تحقق سیاست جوانی جمعیت در استان دارند.

زهرا ابراهیمی با تبریک هفته ملی جوانی جمعیت با بیان اینکه فرهنگ سازی مهمترین کاری است که یک رسانه باید انجام دهد،  گفت:  اصحاب رسانه که در وادی روشنگری و تبیین فعالیت می‌کنند می‌توانند با ترغیب و تشویق در راستای حمایت از نهاد خانواده و جوانی جمعیت و نیز حمایت از فرزندآوری به عنوان یک مساله مهم و حیاتی‌ نقش محوری و تاثیرگذار ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت جوان هر شهر، استان و کشوری از عوامل رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود و بی شک توسعه همه‌جانبه با سرمایه های انسانی جوان شکل می گیرد، گفت: همانطور که در دهه شصت و هفتاد با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» با تلاش رسانه ها به فرهنگ غالب مبدل شد، خبرنگاران می‌توانند «فرزند بیشتر و نشاط بیشتر در خانواده» را به الگوی عملی جامعه تبدیل کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان با وجود دارا بودن نرخ نسبتا مطلوب باروری در شرایط کنونی با سیر شیب نزولی جمعیت مواجه است و ضرورت دارد برای اینکه به شرایط اضطرار برخی از استان ها مواجه نشویم مساله جمعیت را به دغدغه اصلی همگان به ویژه اصحاب رسانه ها تبدیل کنیم.

وی گفت: مبتنی بر زیست بوم استان و نرخ رشد برخی شهرستان ها سرفصل های اموزشی تحکیم خانواده و مناسبات حاکم بر آن، گفتمان بین نسلی، خانواده و فضای مجازی و شیوه های فرزند پروری نیز در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفته و اقدامات موثری نیز در این خصوص انجام شده است.

ابراهیمی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه نرخ موالید طی سال های گذشته روند رو به رشد محسوسی نداشته بنابراین اقدامات منسجمی اعم از فرهنگی و تشویقی در این راستا در شهرستان های پایین تر از نرخ جانشینی در حال انجام است.

برچسب ها: خانواده ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار