توصیه‌های پلیس به حجاج ایرانی/ از سفر زائر متخلف جلوگیری می‌شود + فیلم

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ضمن تشریح موارد لازم برای سفر بدون مشکل حجاج گفت: از سفر زائرانی که اقلام ممنوعه همراه داشته باشند جلوگیری می‌شود‌.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عملیات اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی از بامداد ۲۴ اردیبهشت اغاز شد و پرواز‌های رفت زائران حج تمتع تا ۲۱ خرداد ماه از ۲۱ ایستگاه پروازی ادامه دارد.

امسال قرار است ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر و عوامل اجرایی در قالب ۶۲۲ کاروان راهی سرزمین وحی شوند.

موضوع مهم در این میان توجه به مسائلی است که ممکن زائران را با مشکل مواجه کند که به همین منظور با سردار محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفتگو کردیم.

سردار محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قطعا برای اینکه حجاج بتوانند سفری همراه با آرامش و اسایش داشته باشند باید مواردی را رعایت کنند و به توصیه‌هایی که گفته می‌شود توجه داشته باشند.

وی گفت: یکی از مواردی که به وظایف پلیس برمی‌گردد و بسیار مهم است توجه به همراه نداشتن اقلام ممنوعه است این موضوع شامل دارو‌هایی ممنوعه در کشور میزبان، مواد روان‌گردان و موارد مخدر می‌شود که به هیچ عنوان نباید همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: قطعا به هر شیوه‌ای که همراه داشته باشند پلیس فرودگاه با استفاده از فناوری‌هایی که در اختیار دارند این اقلام را کشف و ضبط خواهند کرد و به هیچ عنوان اجازه عبور مواد ممنوعه داده نخواهد شد.

عقیلی گفت: اگر از زائری در گیت پلیس اقلام ممنوعه کشف شود، اجازه سفر داده نخواهد شد و حیف است که بعد از سال‌ها انتظار به خاطر یک مورد سو از این سفر معنوی باز بمانند.

وی عنوان کرد: مورد دیگر این است که زائران در قالب کاروان به فرودگاه مراجعه کنند و از آوردن اطرافیان به عنوان بدرقه کمنده به صورت جدی خودداری کنند تا سایر زائران دچتر مشکل نشوند.

عقیلی افزود: در برگشت هم برای استقبال از حجاج در مکانی خارج از فرودگاه تجمع صورت بگیرد و از تجمع در فرودگاه‌ها خودداری کنند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: زائران در زمان اعزام هیچ بسته‌ای را به عنوان امانت قبول نکنند، زیرا نمیدانند آن بسته حاوی چه محتویاتی است و ممکن است با مشکلاتی همراه شود

وی اظهار کرد: پلیس فرودگاه در ۲۱ ایستگاه پروازی دوشادوش سایر عوامل اجرایی حج با امادگی کامل و ۱۰۰ درصد افتخار دارند که به حجاج خدمت کنند و سفر بدون مشکل انجام شود.

برخی از زائران علی‌رغم تمام توصیه‌ها و کلاس‌های اموزشی در سال‌های گذشته اقلام ممنوعه همراه خود داشتند که دچار مشکل شدند.

گفتنی است، ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

در صورتی که از زائری مواد مخدر و روانگردان به هر میزان کشف شود، ضمن جلوگیری از ادامه سفر وی، به استناد ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر در مرحله اول یک الی پنج سال و در مرحله دوم پنج الی ۱۵ سال ممنوع الخروج از کشور خواهد شد.

خبرنگار: حسین قربانی

برچسب ها: حج تمتع ، حجاج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کسیکه با بی حجابی عزم سفر حج میشود این آدم هدف حج نیست و به درد این سفر نمی خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به اینها ارز ندین سوغات مکه غیر از آب زمزم هیچی نیست میرن حج یا پاساژگردی؟!
آخرین اخبار