تلفات سیل در اندونزی به ۵۰ کشته و ۲۷ مفقود رسید

مقامات اندونزی اعلام کردند در پی جاری شدن سیل و سرازیر شدن سنگ‌های آتش فشانی در سوماترا تاکنون ۵۰ تن کشته و ۲۷ تن دیگر مفقود شده‌اند.

آژانس بلایای طبیعی اندونزی اعلام کرد که پس از سیل ناگهانی و جاری شدن گدازه سرد در جزیره سوماترا در اندونزی در روز سه شنبه اجساد بیشتری را پیدا کردند.

براساس گزارش النشره، ساعت‌ها بارش شدید باران باعث شد که سنگ‌های آتشفشانی بزرگ یکی از فعالترین آتشفشان‌های اندونزی به دو منطقه از بدترین مناطق آسیب دیده در جزیره سوماترا سرازیر شوند، در حالی که سیل جاده ها، خانه‌ها و مساجد را زیر آب برده بود.

بر اساس گزارش ها، سوهاریانتو رئیس BNPB گفت که قربانیان این فاجعه به ۵۰ نفر رسیده است. او گفت: ۲۷ نفر همچنان مفقود و ۳۷ نفر مجروح شده اند و ۳۳۹۶ نفر از مناطق آسیب دیده تخلیه شده اند. ممکن است تعداد قربانیان بیشتر شود و ما خواستار استقرار تجهیزات سنگین برای کمک به جستجو هستیم.

او گفت: جستجو فوری است، زیرا امدادگران تنها شش روز زمان طلایی برای یافتن بازماندگان در اختیار دارند. اما پس از اینکه سیل و جریان گدازه سرد برخی از جاده‌ها را در مناطق آسیب دیده قطع کرد، تحویل کمک‌ها با استفاده از مسیر‌های هوایی و زمینی انجام میشد که برخی از آنها نیاز به پل‌های اضطراری داشتند.

شایان ذکر است گدازه سرد که به نام لاهار نیز شناخته میشود، مواد آتشفشانی مانند خاکستر، ماسه و سنگ ریزه است که توسط باران از دامنه‌های آتشفشان به پایین منتقل میشود. از سویی دیگر اندونزی در فصل بارندگی مستعد رانش زمین و سیل است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار