ارجاع گزارش کمیسیون انرژی مجلس درباره اجرای ناقص قانون جمع‌آوری گازهای مشعل به دستگاه قضا

پرونده عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص استفاده از سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها با تصمیم نمایندگان به قوه قضاییه ارجاع شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌) گزارش کمیسیون انرژی در خصوص اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع‌آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل را بررسی کرده و در نهایت براساس ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس با ارجاع این گزارش به قوه قضاییه جهت رسیدگی به تخلفات موافقت کردند.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن قرائت این گزارش، تاکید کرد: کمیسیون انرژی با برگزاری جلسات متعدد و انجام بازدیدهای مکرر از مناطق نفت خیز و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، موضوع جمع‌آوری و بهره‌برداری از گازهای همراه را پیگیری نموده است.

بررسی‌های این کمیسیون حاکی از آن است که علی رغم صراحت احکام قانونی در بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، برنامه پنج ساله ششم توسعه و قوانین بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱  کل کشور درخصوص الزام وزارت نفت برای اجرای طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه، وزرا و مسئولان وقت از سال ۱۳۹۲ تاکنون به تکالیف مورد نظر قانون گذار در این زمینه عمل نکرده‌اند.

این مساله علاوه بر تخلف اداری، مصداق تقصیرات قابل رسیدگی در محاکم قضایی می‌باشد.

متن کامل این گزارش را در  اینجا بخوانید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار