معرفی سطوح مراکز ناباروری و ویژگی‌ها آنها در بابل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از فعالیت سطوح مختلف مراکز درمان ناباروری در بابل خبر داد.

دکتر محمدیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در خصوص مراکز ناباروری و خدمات زوجین ناباور در سیستم وزارت بهداشت سطوح مختلفی تعریف‌شده که بعنوان سطوح ۱، ۲ و ۳ شناخته می‌شوند.

او افزود: خدمات سطح یک در معاونت بهداشتی، مراکز و خانه‌های بهداشت، توسط پزشکان خانواده شهری و روستایی ارائه می‌شود که در صورت نیاز بیماران به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شوند.

دکتر محمدیان گفت: بیمارانی که به مراکز سطح ۲ مراجعه می‌نمایند توسط تیمی از پزشکان متخصص شامل متخصصین زنان، عفونی، داخلی، حوزه تغذیه، طب سنتی و همکاران اورولوژی معاینه می‌شوند و خدماتی غیر از خدمات تهاجمی ارائه می‌شود و صرفاً درمان با دارو، مشاوره‌های تغذیه‌ای، طب مکمل و طب سنتی انجام می‌پذیرد.

او افزود: در سطح ۲ زوجینی که علاوه بر دریافت خدمات به هدف نهایی که باروری زوجین می‌باشد نمی‌رسند و یا نیاز به خدمات تهاجمی‌تر و فوق تخصصی در این حوزه دارند به مراکز سطح ۳ ناباروری ارجاع داده می‌شوند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مجموعا در سطح ۳ ناباروری خدمات به صورت گسترده‌تر و با امکانات بیشتر و گاهی به صورت خدمات تهاجمی مثل انتقال جنین و انتقال تخمک و یا باروری‌ها به روش‌های مختلف جراحی صورت می‌گیرد.

او افزود: در مراکز سطح ۳ غربالگری‌ها مورد نیاز برای پدر و مادر انجام می‌شود و تا جای ممکن تلاش می‌شود از خدمات جراحی استفاده نشود ولی درنهایت اگر نیاز به خدمات جراحی و خدمات فوق تخصصی باشد در آن مراکز اتفاق می‌افتد.

دکتر محمدیان گفت: در مراکز سطح ۳ همه خدمات ازجمله: خدمات پزشکی، خدمات آزمایشگاهی و انتقال جنین به‌صورت فوق تخصصی توسط اساتید این رشته و رشته‌های فوق تخصصی ارائه می‌گردد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در شهرستان بابل مرکز سطح ۲ از مهرماه سال گذشته ۱۴۰۲ در درمانگاه بیمارستان آیت‌الله روحانی افتتاح شد که این درمانگاه در کلینیک امید دانشگاه مستقر بوده که در وقت صبح خدمات‌رسانی می‌نمایند.

او گفت: بیمارانی که از سطح یک ارجاع داده شدند و یا بیمارانی که خودشان احساس می‌کنند نیازمند خدمات مشاوره بیشتری در زمین ناباروری هستند می‌توانند مستقیماً به این مراکز مراجعه نموده و یا از طریق سایت دانشگاه نوبت دریافت کنند.

دکتر محمدیان افزود: مرکز فاطمه زهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی بابل بعنوان مرکز دولتی سطح ۳ می‌باشد که یکی از مراکز بسیار فعال کشور می‌باشد که خدمات آن فرا استانی است.
او گفت: دو مرکز خصوصی شامل بیمارستان‌های بابل کلینیک و مهرگان هم بعنوان دو مرکز خصوصی سطح ۳ زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات تخصصی ارائه می‌نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار