صهیونیست‌ها آگاهانه به امدادگران حمله می‌کنند

دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد که نیرو‌های اشغالگر از اکتبر گذشته حداقل ۸ حمله به کاروان‌ها و ساختمان‌های امدادگران در غزه انجام داده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی از اکتبر گذشته حداقل هشت حمله به کاروان‌ها و ساختمان‌های امدادگران در غزه انجام داده‌اند. 

براساس گزارش المیادین، این سازمان در تحقیقاتی که در وب‌سایت خود منتشر کرد، توضیح داد که حملات رژیم صهیونیستی علی‌رغم اینکه سازمان‌های امدادی مختصات مکان‌های خود را به مقامات صهیونیست برای اطمینان از حفاظت از آنها ارائه کردند، رخ داده است.

این سازمان افزود که مقامات اشغالگر قبل از حملات خود که منجر به کشته یا زخمی شدن حداقل ۳۱ امدادگر و همراهان آنها شد، هشدار قبلی به هیچ سازمان امدادی صادر نکردند. در این گزارش آمده است که بیش از ۲۵۰ امدادگر از ۷ اکتبر گذشته در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که ۱۸۸ نفر از آنها کارمند اونروا بودند. از سویی دیگر امدادگران قادر به ترک نوار غزه از زمانی که نیرو‌های صهیونیستی گذرگاه رفح را به اشغال خود درآورده‌اند، نیستند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر، این حملات تأثیر وحشتناک و ناامیدکننده‌ای بر تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های حیاتی در غزه دارد. این سازمان یادآوری کرد که این هشت حمله رژیم صهیونیستی نقایص اساسی را در سیستم به اصطلاح رفع منازعه (هماهنگی برای حفاظت از عملیات‌های بشردوستانه) آشکار می‌کند، که هدف آن حفاظت از نیرو‌های امدادی است و به آنها اجازه می‌دهد تا با خیال راحت کمک‌های بشردوستانه نجات بخش را در غزه ارائه دهند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار