۲۵ میلیون متر مکعب فلر‌های گازی جمع آوری شده است

معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی گفت:در حال حاضر ۲۵ میلیون متر مکعب فلر‌های گازی جمع آوری شده است و فقط حدود ۱۰ درصد از این گاز‌ها برای ایمنی پالایشگاه‌ها باقی خواهد ماند.

هوشنگ فلاحتیان  معاون وزیر نفت با اشاره به اقدامات وزارت نفت دولت سیزدهم در جمع‌آوری گاز‌های همراه، گفت: تا قبل از سال ۱۴۰۱، روزانه ۱.۴ میلیون مترمکعب گاز همراه (فلر) جمع‌آوری شد و تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز ۸.۲ میلیون متر مکعب و در سال ۱۴۰۲ نیز میزان جمع‌آوری این گاز‌ها حدود ۱۵ تا ۱۸ میلیون متر مکعب بوده است.

وی افزود: بنابراین در حدود ۲۵ میلیون متر مکعب از ۴۰ میلیون متر مکعب گاز همراه را جمع‌آوری کرده‌ایم و تا پایان امسال نیز این میزان ۱۵ میلیون متر مکعب بیشتر خواهد شد؛ هرچند در گذشته عقب‌ماندگی داشتیم، اما هدف‌گذاری این است که تا پایان ۱۴۰۴ عمده این گاز‌ها را جمع‌آوری کنیم. فقط حدود ۱۰ درصد از این گاز‌ها برای ایمنی پالایشگاه‌ها باقی خواهد ماند.

معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی با اشاره به جزییات گاز‌های جمع‌آوری شده، گفت: تا سال ۱۴۰۱ در میادین پارسی گلاستر ۱۰۰، مارون سه ۴۳۰، میدان منصوری ۲۸۰، مارون۶ هم ۶۲۰ هزار متر مکعب در روز که سر جمع آنها ۱.۴ میلیون متر مکعب است، جمع‌آوری شد.

فلاحتیان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ هم ۱.۹ میلیون متر مکعب گاز از میدان چشمه خوش، ۶.۳ میلیون متر مکعب توسط ان جی ال ۳۲۰۰ و جمعاً حدود ۸.۲ میلیون متر مکعب گاز همراه جمع‌آوری شد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، میادین آغاجاری و گچساران در حدود ۹ میلیون متر مکعب، کارون و مارون ۱.۷ میلیون متر مکعب در روز گاز همراه نفت (فلر) جمع‌آوری شد که حدود ۱۵ تا ۱۸ میلیون متر مکعب گاز است.

معاون وزیر نفت گفت: جمع‌آوری گاز‌های همراه میادین نفت‌شهر، سروستان و سعادت‌آباد، مابقی گاز‌های همراه غرب کارون، خشت، مسجدسلیمان، مابقی گاز‌های همراه آغاجاری و کارون و مارون و گاز‌های تکمیلی که باید به ان جی ال ۳۱۰۰ برود، جمعاً حدود ۱۵ میلیون متر مکعب در روز است که در برنامه امسال دولت و جمع‌آوری گاز‌های سکوی سلمان و آغاجاری و گچساران هم در ۱۴۰۴ صورت خواهد گرفت.

برچسب ها: گاز فلر ، وزرات نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار