فرمانده انتظامی هرمزگان؛

بنای ما در طرح نور ابتدا تذکر و پس از آن الزامات قانونی است

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در مکان ها یعمومی مانند اصناف در صورت کوتاهی در حجاب و عفاف حتما برخورد قانونی صورت می گیرد.

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اجاری طرح نور در استان گفت:در این طرح بنای ما تذکر است یعنی بیشترین وظیفه ما تذکراست و وقتی فرد الزامات را رعایت می‌کند دیگر هیچ کاری با وی نداریم و در بعضی از مکان ها، چون وابسته به نهاد‌های حاکمیتی هستند یا تحت نظارت نهاد‌های حاکمیتی ایفای نقش می‌کنند، چون مسئولیت قانونی دارند اگر عدول یا کوتاهی داشته باشند حتما با آنها برخورد قانونی صورت میگیرد و در مرحله اول تعهد گرفته می‌شود و اگر یک متولی یا متصدی یک واحد صنفی تخلف کند مرحله اول در حد تذکر و تعهد بوده در غیر این صورت مرحله اول یک هفته و مرحله دوم دو هفته از فعالیت آن جلوگیری و اگر در مرحله سوم تمکین نکند با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی می‌گردد.

سردار جاویدان در برنامه گفتگوی خبری ویژه  صداوسیمای مرکز خلیج فارس گفت: از ۲۵ فروردین ماه بنا به رسالتی که انتظامی در این حوزه داشت طرح نور با مجاهدت، همکاری و با هوشمندی و عقلانیت در سطح جامعه شروع شده و به فضل الهی از کارآمدی بسیار خوبی هم برخوردار بوده و اثرات بسیار مثبتی در سطح جامعه داشته است.

این مقام انتظامی استان افزود: فضای عمومی جامعه در حال بازگشت به قبل از سال ۱۴۰۱ یعنی زیست عفیفانه و حفظ ارزش‌ها می‌باشد و رضایتمندی مردم را بدنبال داشته و تجمعات خودجوشی هم به منظور حمایت از خادمان خود در انتظامی در اجرای این طرح در سطح استان شکل گرفته و مردم و مسئولان نسبت به خادمین خودشان در این حوزه ابراز محبت کردند که این حمایت‌ها تکلیف مارا هم سنگین‌تر می‌کند.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین گفته  طرح نور با همکاری و استقبال مردم و مسئولان استان بدون کوچکترین چالش اجرا و در حال انجام است.

سردار علی اکبر جاویدان گفت: بعد از حوادث سال ۱۴۰۱ با سیاست گذاری‌ها، تبلیغات و برنامه‌ریزی‌های دشمن بنایی گذاشته شد برای اینکه غیرت مردان و عفت زنان ما و ارزش‌های دینی و انقلابی ما بویژه کانون و یا رکن اجتماع ما که خانواده هست رو تحت شعاع قرار دهند وخدشه دار کنند که در این مسیر واقعا حجاب و عفاف زنان ما به عنوان یکی از مهمترین نقاطی بود که دشمنان برای آن هدف گزاری کرده بودند.

وی با اشاره به تاثیر تبلیغات مسموم دشمنان، افزود: دشمن در این خصوص همواره بدنبال فروپاشی کانون خانواده می‌باشد که این موضوع ضرورت هوشیاری و آگاهی اقشار مختلف مردم بویژه خانواده‌ها و والدین را دو چندان می‌کند.

این مقام انتظامی استان اظهار داشت: در اواخر سال ۱۴۰۲ و اوایل امسال ما دیدیم که فضای جامعه ما واقعا به سمت سویی میرفت که از بحث بد حجابی و بی حجابی گذشته و به سمت و سوی برهنگی می‌رود که مطمئنا این موضوع خواسته ملت ما نبود و اصلا سنخیتی هم با ارزش‌های دینی و ملی و اعتقادی جامعه ما نداشته و ندارد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: ما وقتی گذشته خودمان را نگاه می‌کنیم مردان و زنان ما از عفت لازم برخوردار بوده اند، اما دشمن با برنامه ریزی لازم این شرایط بی حجابی و بدحجابی را به وجود آورد و به گونه‌ای شد که یک مطالبه عمومی و مردمی به ویژه قشر‌های ارزشی جامعه از حاکمیت صورت گرفت که برابر تصمیماتی که در کشور گرفته شد انتظامی به عنوان مجری قانون وبه عنوان عامل امر به معروف و نهی از منکر حاکمیتی وارد میدان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.