در نشست خبری مطرح شد؛

کتاب‌های فروخته شده نمایشگاه کتاب تهران به ۲۸۳ میلیارد تومان رسید

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد که نمایشگاه کتاب تا پایان روز ششم ۲۸۳ میلیارد تومان کتاب فروخته است.

علی رمضانی، سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی تهران در نشست خبری روزانه سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب در ستاد اجرایی نمایشگاه به تشریح آمار فروش کتاب‌ها تا پایان روز ششم مصادف با ۲۴ اردیبهشت پرداخت و گفت: نمایشگاه کتاب تهران در بخش حضوری ۲۰۱ میلیارد تومان فروش را تجربه کرد، که ۱۳۲ میلیارد تومان آن از درگاه‌های رسمی و ۶۹ میلیارد تومان از درگاه‌های غیر رسمی به ثبت رسیده است. 

رمضانی ادامه داد: بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۸۲ میلیارد تومان فروش داشت، که ۵۶ میلیارد تومان آن مربوط از ناشران و ۲۶ میلیارد تومان از کتابفروشان است. نمایشگاه کتاب در روز ششم ۲۸۳ میلیارد تومان کتاب فروخته است. سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب در همین بازه زمانی ۱۴۴ میلیارد تومان فروش را تجربه کرده بود، که این آمار نسبت به امسال با رشد دو برابری همراه بوده است.

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی تهران با بیان اینکه مجموع تعداد نسخه‌های بخش مجازی نمایشگاه کتاب تا پایان شب گذشته ۴۸۵ هزار نسخه بوده است، که در قالب ۲۷۰ هزار بسته ساماندهی شده است، توضیح داد: از کتابفروشان و ناشران درخواست می‌کنم زودتر بسته‌های کتاب را تحویل شرکت پست بدهند. 

وی درباره آرای صادره پیرامون تخلف ناشران و کتاب‌فروشان گفت: هیات رسیدگی به تخلفات در روز گذشته چهار رای صادر کرده، که برای سه ناشر تعطیلی موقت و یک ناشر شامل تعطیلی دائم غرفه بوده است. امروز آن غرفه به ناشر کناری‌اش داده شد. یک ناشر هم شامل تعطیلی غرفه، تعهد کتبی، تعطیلی پنل فروش مجازی و کاهش متراژ ۵۰ درصدی غرفه در سال آینده بود.

رمضانی اعلام کرد که در نظرسنجی نمایشگاه کتاب از مردم پرسیده شده بود که تنوع موضوعی کتاب‌های عرضه شده چقدر است، که ۷۱ درصد مردم تنوع موضوع کتاب‌ها را زیاد و خیلی زیاد رضایت‌بخش دانسته بودند. ۱۴ درصد مردم تنوع موضوعی را متوسط، ۷ درصد کم و ۸ درصد خیلی کم دانسته بودند. 

به گفته قائم مقام نمایشگاه کتاب، مردم سه نقطه قوت روز ششم نمایشگاه کتاب را آب‌وهوای مناسب اردیبهشت ماه، بازتاب خوب رسانه‌ای و نظرسنجی از مردم دانستند. در مقابل، سه نقطه ضعف شامل به روز نبودن دستگاه‌های جست‌وجو برای کتاب‌ها، کم بودن مدت زمان برگزاری نمایشگاه، تنوع کم کتاب‌های ناشران خارجی و محدود بودن برخی زبان‌ها را جزو نقاط ضعف دانستند.

در ادامه آزاده نظربلند، مدیر کمیته اطلاع‌رسانی و پاسخگویی با بیان اینکه از روز نخست برگزاری نمایشگاه تا امروز بخش مجازی و پشتیبانی نمایشگاه به بیش از ۳۲ هزار تماس پاسخ داده است، افزود: این ۳۲ هزار تماس در مدت ۴۲۰ ساعت به طول انجامیده است. 


نظربلند ادامه داد: سال گذشته ساعت مرکز تماس نمایشگاه کتاب از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ شب بود. ولی امسال ساعت کاری نمایشگاه از ۹ صبح تا ۲۳ شب است و همکارانم پاسخگوی سوالات مردم هستند. در بخش حضوری نمایشگاه ۴۳۲ هزار جست‌وجو به ثبت رسیده، که ۲۰۲ هزار جست‌وجوی آن همکارانم در ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی پشتیبانی کردند. از ۱۰۰ دستگاه‌های لمسی در نمایشگاه کتاب تا الان ۱۵۶ هزار جست‌وجو را به ثبت رساندند. 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی و پاسخگویی در پاسخ به این سوال که چرا اطلاعات بخش ناشران در دستگاه‌های لمسی جست‌وجوگر به روز نیست؟ توضیح داد:، چون ما از ناشران می‌خواهیم لیست کتاب‌های عرضه شده را به ما عرضه کنند. اگرچه در بخش جست‌جو ناشران مشکلی وجود ندارد، ولی در بخش اطلاعات کتاب‌ها نقص وجود دارد. چون ناشران عنوان دقیق کتاب‌هایی که به ما اعلام کردند، مطابق به کتاب‌های عرضه شده در غرفه نگفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
قیمت‌ها خیلی بالاست، دوتا کتاب بخری جیبت خالی میشه؟! بیشتر کتاب‌ها ی فروخته شده، آموزش گاهی بوده ودانش جویان ودانش آموزان، مجبور به خرید آنها بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
عجب ۳۰۰میلیارد البته امروزه مبلغ خیلی زیادی نیست ولی فقط تهران فروش رفته باشد جای شگفتی فراوانی است اسم کتابها دوست داشتم بدانم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
قیمت کتاب‌ها که خیلی گران است، حتماکتاب‌های درسی بوده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چند درصد خریداران شخصی هستند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیشتر آنها کتاب نماهای آموزش تست زنی کنکورند که توسط دهها بنگاه ریز و درشت برای به یغما بردن پول مردم، چاپ شده و مردم ناچارند چوب بی مدیریتی نا مدیرانی که دست انها را برای چپاول مردم و کشور باز گذاشته اند، بخورند
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۱۸:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
فقط به فکر جیب خودتان هستید! نمایشگاه ها باید در شهر آفتاب برگزار شوند! شهر تهران کشش اینهمه شلوغی را ندارد! الان چند روز است مترو پر از جمعیت شهرستانی ها شده !
آخرین اخبار