دادستان کل کشور عازم تاجیکستان شد

دادستان کل کشور به منظور شرکت در پنجمین اجلاس دادستان‌های کل کشور‌های عضو اکو، عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی موحدی در اجلاس دادستان‌های کل کشور‌های عضو اکو که از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت در دوشنبه برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

این اجلاس به موضوعاتی از جمله همکاری علمی و پژوهشی بین مراکز آموزشی قضات دادسراها، همکاری عملیاتی برای مبارزه با قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و جرایم سایبری و همچنین پیگیری مصوبات چهار جلسه گذشته می‌پردازد.

محمد عباسی مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات و رئیس دفتر دادستان کل کشور، فوائدی دادیار دادسرای دیوان‌عالی و رئیس اداره امور بین‌الملل دادستانی کل و مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در این سفر حجت الاسلام‌والمسلمین موحدی را همراهی خواهند کرد. دیدار‌های دو جانبه با دادستان‌های حاضر در این اجلاس از جمله دادستان کل جمهوری آذربایجان و چند کشور دیگر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دادستان کل کشورمان است.

در این ملاقات‌ها مسائل و موضوعاتی همچون همکاری در تدوین کنوانسیون بین‌المللی جرایم سایبری، انتقال و استرداد محکومین بین دو کشور و ادامه همکاری‌ها در مبارزه با تروریست و افراط‌گرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

اولین اجلاس دادستان‌های کل کشور‌های عضو اکو در اردیبهشت سال ۱۳۹۱ به میزبانی ایران، دومین اجلاس در آبان ۱۳۹۴ در ترکیه، سومین اجلاس در سال ۱۳۹۶ در پاکستان، چهارمین اجلاس در شهریور سال ۱۴۰۲ در آذربایجان برگزار شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار