تعطیلی ۸۰ درصد از مراکز درمانی غزه

تشکیلات خودگردان فلسطین از تعطیلی ۸۰ درصد از مراکز درمانی غزه به دلیل حملات بی وقفه صهیونیست‌ها خبر داد.

رژیم صهیونیستی با هدف نسل کشی فلسطینیان طی دو هفته اخیر حملات خود را از شمال غزه تا جنوب این باریکه در منطقه رفح تشدید کرده است. علی رغم شمار بالای تلفات انسانی و نیاز مبرم فلسطینیان به دسترسی به خدمات بهداشتی، ارتش صهیونیست به طور گسترده در حال بمباران مناطق غیرنظامی از جمله مراکز درمانی است. 

به گزارش الجزیره، ماجد ابورمضان، وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (سه شنبه) اعلام کرد ۸۰ درصد از مراکز درمانی و بیمارستانی غزه به علت حملات بی وقفه رژیم صهیونیستی تعطیل شده و قادر به ارائه خدمات به مردم نیستند. 

وی خاطر نشان کرد: مسئولیت شرایط وخیم فعلی در غزه که در آن مردم به سیستم بهداشت و درمان دسترسی ندارند برعهده صهیونیست‌ها بوده و با ادامه حملات این رژیم مراکز درمانی به زانو درخواهند آمد. 

این مقام ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه از جامعه بین المللی خواست با مداخله در این جنگ، سیستم بهداشت و درمان غزه را نجات دهند. 

وی خاطر نشان کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین هم اکنون در حال کار بر روی برنامه‌ای به منظور ارسال تیم‌های پزشکی به نوار غزه برای درمان بیمارانی که در شرایط وخیم قرار دارد، است. این تصمیم پس از آن اتخاذ می‌شود که اسراییل اجازه خروج بیماران و مجروحان به میزان کافی از غزه را برای درمان در خارج این باریکه نداد. 

تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس گرچه دو جریان فلسطینی محسوب می‌شوند، اما دارای اختلافات عمیق سیاسی هستند. تشکیلات خودگردان رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و با این رژیم همکاری‌های امنیتی دارد. با این حال، این تشکیلات از زمان یاسر عرفات، رهبر فقید خود در دهه ۹۰ میلادی تاکنون موفق به رسیدن به توافق با اسراییل برای تشکیل کشور مستقل فلسطین نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار