گردهمایی مدیران مراکز رشد منطقه دو زیست بوم فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی

نشست هم اندیشی مدیران مراکز رشد منطقه دو زیست بوم فناوری دانشگاه‌های آزاد اسلامی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

قباد بهزادی پور مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مجازی با مدیران مراکز رشد منطقه دو زیست بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیران مراکز رشد باید تعداد هسته‌های فن آور را در واحد‌های دانشگاهی خود افزایش دهند؛ چون با افزایش تعداد هسته‌های فناور، سرمایه‌گذاری در شرکت اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: ارزیابی دقیق مراکز رشد و فعالیت آنها برای هدایت دانشجویان و اعضای هیأت علمی، بستر ساز تولید و اشتغال دانش بنیان خواهد بود.

بهزادی پور با اشاره به اینکه در توسعه کارآفرینی باید نگاهی به اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم؛ اضافه کرد: هدف سرا‌های نوآوری و مراکز رشد در واحد‌های دانشگاهی این است که برای یک میلیون و ۳۲۵ هزار دانشجوی در حال تحصیل، یک فضای آموزشی، حمایتی و مهارتی فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند با راه اندازی و عضویت در شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد شغل و یک کسب و کار، حتی کوچک داشته باشند.

مهدی باقری زاده مدیر رویداد‌های فناورانه و برنامه شتابدهی دانشگاه آزاد اسلامی هم در نشست مدیران مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و اراک در شهرکرد، بیان داشت: برنامه شتابدهی در سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی شامل ۶۹ دوره شناسه دار از اداره کل توانمند سازی سازمان دانشگاه آزاد اسلامی است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه شتابدهی، راه اندازی یک کسب و کار استارتاپی است، افزود: شخصی که قصد دارد یک کسب و کار استارتاپی داشته باشد باید با فرهنگ کسب و کار، مباحث حقوقی، تیم سازی و شبکه سازی، بازاریابی و فروش، نوآوری، مدیریت کسب و کار، منابع مالی و ارزش گذاری محصول آشنا شود.

باقری زاده اضافه کرد: از مزایای اجرای برنامه شتابدهی در واحد‌های دانشگاهی، آشنایی اعضای هیئت علمی و دانشجویان با مفهوم استارتاپ، کسب و کار، مفاهیم نوآوری و فناوری است.

مدیر رویداد‌های فناورانه و برنامه شتابدهی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: آموزش‌های فناوری نقشه راه درستی برای فناوری است که برای هر عضو هیئت علمی و دانشجو برگزار می‌شود و استادان پس از شرکت در این دوره‌ها می‌توانند هسته و واحد‌ها را تشکیل دهند.

گفتنی است؛ بازدید از مجموعه آزمایشگاه ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان و ارائه گزارش از فعالیت‌های مراکز رشد واحد‌های فناور توسط مدیران مراکز رشد دانشگاه‌های منطقه دو زیست بوم فناوری، از دیگر برنامه‌های این گردهمایی دو روزه در شهرکرد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار