ایجاد ۲۰۰ هزار پورت فیبرنوری خانگی در استان کرمانشاه تا سال آینده

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از ایجاد ۲۰۰ هزار پورت فیبرنوری خانگی در استان تا سال آینده خبر داد.

حمیدرضا امیری مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی (۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت) در نشستی خبری با اشاره به گستردگی فعالیت‌های مخابراتی در استان طی یک سال گذشته گفت : طی این مدت بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه مخابراتی در استان اجرایی شده است.

وی برخی از این پروژه‌ها را شامل ایجاد ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری، ایجاد ۱۰۰ هزار پورت فیبرنوری، راه اندازی ۱۲ سایت ۵ G، اجرای فیبرنوری مرز سومار و ... عنوان کرد.

امیری یکی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای مخابرات کشور را طرح «نجما» معرفی و تصریح کرد: این طرح مخفف «نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران» است که متولی اجرای آن شرکت مخابرات به عنوان بزرگترین اپراتور غرب آسیا در کشور است.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: در این طرح دولت به دنبال آن است که به همت شرکت مخابرات، فیبرنوری را در تمام شهر‌ها و روستا‌های کشور گسترده کند.

امیری وسعت شبکه فیبرنوری استان را هشت هزار کیلومتر اعلام و تصریح کرد: تا پایان سال ۱۰۰ هزار پورت فیبر نوری در استان ایجاد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سه هزار مشترک خانگی به فیبرنوری متصل هستند و برنامه داریم این شبکه را در سطح روستا‌ها هم گسترش دهیم.

وی افزود: علاوه بر مشترکین خانگی، در حال حاضر ۹۰ درصد ادارات، عمده بانک‌های استان، بسیاری از واحد‌های تجاری، عمده شهرک‌های صنعتی و چهار مرز از پنج مرز استان به شبکه فیبرنوری متصل هستند.

امیری هزینه راه اندازی فیبرنوری خانگی را حداقل ۲.۱ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: میزان قیمت برای استفاده از این شبکه بسته به حجم و سرعت متغیر است.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در خصوص سرعت فیبرنوری خانگی هم گفت: سرعت اینترنت در این مدل شبکه تا هزار مگ هم قابل افزایش است و بسته به نوع بسته خریداری شده متغیر می‌باشد.

امیری در خصوص نحوه برخورداری مشترکین از فیبرنوری خانگی گفت: برای این کار متقاضیان باید با سامانه ۲۰۲۰ واحد فروش تماس گرفته و درخواست خود را مطرح کنند ودر صورتی که شبکه فیبرنوری خانگی تا آن محله گسترده شده باشد امکان اتصال آن برای متقاضیان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی اجرای دو ساله این طرح گفت: در سال اول که ۱۰۰ هزار پورت فیبرنوری خانگی باید در استان ایجاد شود و در سال دوم هم این تعداد به ۲۰۰ هزار پورت می‌رسد.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از سرقت تجهیزات مخابراتی به عنوان یکی از چالش‌های این حوزه یاد کرد و افزود: سالانه بطور میانگین ۱۰ میلیارد تومان از تجهیزات ما به سرقت می‌رود که مشکلاتی برای ما و مردم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به کاهش تعداد فقرات سرقت‌ها با توجه به جمع آوری بخشی از معتادان متجاهر استان گفت: علی رغم کاهش تعداد، شاهد تغییر نوع سرقت‌ها هستیم و سارقان در حال حاضر تجهیزات با ارزش را به سرقت می‌برند که موجب شده رقم خسارت‌ها در این زمینه علی رغم کاهش تعداد سرقت‌ها همچنان بالا باشد.

امیری گریزی هم به وضعیت سیم کارت‌های همراه اول در استان داشت و با اشاره به فعال بودن ۴۲۰ هزار سیم کارت دائمی همراه اول، تعداد سیم کارت‌های اعتباری این اپراتور را ۲.۵ میلیون سیم کارت عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بیش از ۱۰۰ درصد است، اما در زمینه ضریب نفوذ تلفن ثابت قدری از میانگین کشوری عقب هستیم.

امیری ضریب نفوذ تلفن ثابت استان را ۲۸ درصد اعلام و میانگین کشوری در این زمینه را حدود ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: این ضریب نفوذ در روستا‌ها پایین‌تر است.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در ادامه در خصوص نقاط کور جاده‌ای هم گفت: در این زمینه سازمان رگلاتوری بطور مستمر کار پایش جاده‌ها را انجام می‌دهد و هر جا که نیاز باشد اعلام کرده و ما نسبت به رفع آن نقطه کور اقدام می‌کنیم.

امیری گفت: خوشبختانه در حوزه شبکه سیار استان از حیث پوشش محور‌ها جزو استان‌های برتر کشور هستیم و در حال حاضر نقطه کوری در سطح محور‌های استان نداریم.

وی افزود: این امکان هست که نقاط کوری وجود داشته باشد، اما فاصله این نقاط ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر است که نصب سایت برای آن به صرفه نیست و خود سازمان رگلاتوری هم آن را الزامی نمی‌داند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار