شیائومی به هشتمین سازنده بزرگ خودروی برقی چین تبدیل شد

شیائومی پس از عرضه موفقیت‌آمیز خودروی برقی SU ۷ اکنون به هشتمین خودروساز بزرگ در چین تبدیل شده است.  

شرکت چینی شیائومی که در حال حاضر نامی آشنا در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند و گجت‌های خانگی است، پس از فروش بیش از ۷ هزار دستگاه از اولین مدل خودروی سدان خود، به هشتمین سازنده خودروی برقی بزرگ در کشور چین تبدیل شد. انتظار می‌رود ورود قدرتمند شیائومی به بازار پر رقابت خودرو‌های برقی چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان که شرکت‌های سازنده در بحبوحه کاهش تقاضا و درگیر جنگ قیمتی هستند، ادامه دار باشد.

اکنون شیائومی به جمع دیگر خودروسازی‌های نوپا در چین مانند Nio و Xpeng پیوسته و بر تولید خودرو‌های برقی متمرکز شده است تا با خودروساز‌های با تجربه تری مانند مانند فولکس واگن، تسلا و حتی BYD و جیلی چینی رقابت کند.

 شیائومی در ماه آوریل ۷۰۵۸ دستگاه از خودروی مدل SU۷ فروخت که اولین فروش کامل ماهانه خود از زمان عرضه این مدل در اواخر ماه مارس محصوی می‌شود. این شرکت فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه را در سال جاری هدف قرار داده است که با میانگین فروش ماهانه ۱۱۶۱۸ دستگاه برای باقی مانده سال مطابقت دارد. بر اساس تحلیل رویترز از داده‌های فروش ماهانه خودرو، با این میزان فروش شیائومی به هشتمین خودروی برقی بزرگ در کشور چین تبدیل شده است.

خودروسازی چینی HIMA که تحت حمایت هواوی است نیز در میان تازه‌کار‌های بازار خودرو‌های برقی است و با عرضه دو مدل خودرو مجموع فروش خودرو‌های برقی آنها در ماه آوریل به بیش از ۲۰ هزار دستگاه رسید. فروش ماهانه بیش از ۱۱ هزار دستگاه برای شیائومی طی ماه‌های باقی مانده سال میلادی پیش بینی شده که آن را در رقابت تنگاتنگ با فولکس واگن قرار می‌دهد، که در رقابت با فروشنده خودرو‌های برقی چینی، بهتر از سایر برند‌های خودروسازی قدیمی خارجی عمل کرده است.

تحلیلگران، فروش خودروی شیائومی را ۲۴۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۵ و ۳۴۸ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۶ پیش بینی کرده اند. BYD چینی با بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه در ماه گذشته در صدر رده بندی فروش خودرو‌های برقی چین قرار گرفت. خودروسازی آمریکایی تسلا طبق آمار در حدود ۳۱ هزار دستگاه در چین فروش داشته است. از آنجایی که سازندگان خودرو‌های برقی با رقابت فزاینده در بازار چین دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیاری از آنها اکنون تمرکز خود را به بازار‌های خارج از کشور تغییر داده اند.

مترجم: امیرمحمد درویشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار