صادرات ۳۳ هزار تن تخم‌مرغ از ابتدای سال

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۳۳ هزار تن تخم‌مرغ به کشور‌های عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

حمیدرضا کاشانی، رئیس اتحادیه مرغداران میهن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۹ تا ۵۰  هزار تومان است که با نرخ پیشنهادی معاونت امور دام ۷ هزار تومان قیمت پیشنهادی اتحادیه ۱۳ هزار تومان اختلاف دارد.

به گفته او، با توجه به زیان مرغداران طی ۵۰ روز اخیر، اتحادیه در راستای حمایت از تولید اقدام به خرید حمایتی تخم مرغ با قیمت ۵۲ هزار تومان از مرغداران در راستای پایداری تولید و ثبات بازار کرده است.

کاشانی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: بنابر آمار از ابتدای سال ۳۳ هزار تن تخم مرغ به کشور‌های عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس صادر شده است و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال به ۱۵۰ هزار تن برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن از صادرات تخم مرغ به روسیه خبر داد و گفت: روز گذشته اولین محموله حاوی یک تریلی ۲۵ تنی به روسیه صادر شده است و امیدواریم با رفع مشکلات بتوانیم تا پایان سال ۲۰ هزار تن محصول به این کشور صادر کنیم.

او با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، گفت: با وجود حذف تعدادی از گله‌ها برآورد می‌شود که تولید تخم مرغ در اردیبهشت به ۱۰۵ هزار تن برسد که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

خبرنگار: آزاده محبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار