تک فرزندی، تهدیدی برای جمعیت گیلان

استاندار گیلان تک فرزندی را تهدیدی برای جمعیت این استان دانست و گفت: متخصصان و نخبگان حوزه جمعیت به روند بهبود این وضعیت کمک کنند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) در جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت استان با ابراز خرسندی از تقارن دهه کرامت با هفته خانواده و جمعیت گفت: جوانی جمعیت منجر به ایجاد نشاط در خانواده و در پی آن جامعه شده و برای کشور پویایی را به همراه دارد.

او با بیان اینکه اقدامات انجام شده در روند جوانی جمعیت و موالید در گیلان مناسب ولی مطلوب نیست، افزود: در سال گذشته در حوزه جوانی جمعیت اقدامات خوبی انجام شد ولی به این روند نباید دل خوش بود از این رو باید با اقداماتی عاجل، این استان را از این وضعیت پیری جمعیت نجات دهیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: در فرهنگ و الگوسازی در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت نقش دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بسیار مهم است.

عباسی تک فرزندی را یک تهدید برای جمعیت گیلان و جامعه دانست و گفت: تک فرزندی منجر به افسردگی کودکان و نوجوانان می‌شود که این مهم باید توسط نهاد‌های فرهنگی و به ویژه آموزش و پرورش واکاوی شده و در جلسات راهکار ارائه دهند.

جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت گیلان

او افزود: دانشگاه‌ها باید در حوزه تهدید‌های گیلان از جمله معضل جوانی جمعیت ورود کرده و با استفاده از ظرفیت متخصصان و نخبگان حوزه جمعیت به روند حل این مشکل کمک کنند.

استاندار همچنین با تأکید بر اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی به حوزه پسماند و رفع معضل پیری جمعیت در گیلان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بخشی از بودجه فرهنگی خود را به ۲ تهدید استان در حوزه پسماند و پیری جمعیت اختصاص دهند و این یک تکلیف است.

جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت گیلان

عباسی با بیان اینکه دولت برنامه ویژه برای حمایت از خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر دارد، گفت: اولویت در اعطای تسهیلات به اشتغال خانگی باید با مادران دارای ۲ فرزند با بیشتر باشد ولی برای ترغیب زوج‌های جوان به فرزندآوری، دستگاه‌هایی همانند علوم پزشکی، آموزش و پرورش، بانک‌ها و مسکن و شهرسازی باید در برش استانی طرح‌های تشویقی در حوزه فرزندآوری را در نظر بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.