رها سازی دوباره سگ‌های ولگرد عامل اصلی حیوان گزیدگی

رییس شورای اسلامی استان یزد گفت: زنده گیری سگ‌های ولگرد هزینه در بردارد و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه تعامل کنند تا مشکل حل شود.

زارع رشکوئیه رییس شورای اسلامی استان یزد گفت: حمله سگ‌های بلاصاحب به شهروندان، چند سالی است که در استان یزد وجود دارد که راهکار‌های گوناگونی برای آن اندیشیده شده ولی تا حالا عملی نشده است.

وی افزود: معدوم سازی سگ‌ها بامشکل مواجه شده است و راهکار زنده گیری هم با شهرداری‌ها است که مواردی وجود دارد که کار سخت شده یکی از این موارد بیماری هاری در سگ‌ها است و فردی که کار جمع آوری را انجام می دهد نباید دچار حادثه‌ای شود و نکته بعدی اینکه، زنده گیری هزینه در بردارد و موسساتی که سگ‌ها را تحویل می‌گیرند، بعداز عقیم نمودن سگ ها، آنها را دوباره در محیط رها سازی می‌کنند. 

زارع رشکوئیه ادامه داد: البته در زمینه سگ‌های بلاصاحب متاسفانه در این زمینه قوانین کامل نیست برای معدوم سازی سگ ها، حامیان محیط زیست موضع می‌گیرند، و لی از شهرداران می‌خواهیم بحث زنده گیری را جدی دنبال کنند و مردم پیشنهادات را به دبیرخانه شورا‌ها ارجاع دهند. 

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه تعامل کنند تا مشکل حل شود.

در رستاق سگ‌های ولگرد به پیرزنی حمله و وی را مجروح کردند، در علی اباد پیشکوه نیز سگ‌های بلاصاحب مرد ۴۵ ساله‌ای را زخمی کردند.

حدود یک ماه پیش هم سگ‌های ولگرد ۱۶ نفر را در اشکذر و زارچ راهی بیمارستان کردند که متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار