امن برای سرنشینان و خطرناک برای دیگران؛ آنچه در مورد خودرو‌های برقی نمی‌دانید

خودرو‌های برقی نسبت به خودور‌های معمولی مزیت‌ها و معایبی را دارند.

افکار عمومی در مورد ایمنی تصادفات وسایل نقلیه الکتریکی اغلب متکی بر چند حادثه آتش سوزی مهم است. این نگرانی‌های ایمنی احتمالاً بی مورد هستند، زیرا ایمنی واقعی خودرو‌های برقی در موارد مهم دیگری نیز نهفته است.

احتمال آتش سوزی

وسایل نقلیه الکتریکی و وسایل نقلیه احتراق داخلی هر دو مراحل تست تصادف را برای ارزیابی مناسب بودن آن برای برخورد و محافظت از مسافران انجام می‌دهند.

در این تحلیل‌ها برای ارزیابی خطر صدمات. از نمونه‌های آزمایش تصادف استفاده می‌شوند که شامل سرنشینان زن و مرد با اندازه متوسط هستند. 

این آزمایش‌ها همچنین می‌توانند خطرات آتش‌سوزی ناشی از فرار حرارتی را هنگامی که باتری‌های لیتیوم یون گرمایش سریع و غیرقابل کنترل در باتری‌های خودرو‌های الکتریکی پاره شده یا نشت مخزن بنزین در خودرو‌های احتراق داخلی تجربه می‌کنند، ارزیابی کنند.

هیچ یک از تست‌های تصادف خودرو‌های برقی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها باعث آتش سوزی نشده است.

در حالیکه تجزیه و تحلیل داده‌های واقعی در مورد آتش سوزی خودرو‌های برقی محدود است، به نظر می‌رسد آنچه در رسانه‌ها و فضای مجازی در مورد خطرات آتش سوزی EV منتشر شده است نادرست است.

مشکل وزن

آنچه در مورد ایمنی خودرو‌های برقی برجسته است این که نتایج تست تصادف و داده‌های آسیب میدانی از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها نشان می‌دهد که خودرو‌های الکتریکی در محافظت از سرنشینان خود از همتایان احتراق داخلی خود بهتر عمل می‌کنند.

به لطف بسته‌های باتری عظیمی که در پایه خودرو قرار دارند، وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً وزن بسیار بیشتری را حمل می‌کنند و مراکز ثقل کمتری نسبت به خودرو‌های معمولی دارند.

اکثر خودرو‌های برقی مدل‌های مدرنی هستند که به جدیدترین سیستم‌های ایمنی مجهز هستند که احتمال تصادفات واژگونی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، تصادفاتی که منجر به نرخ بالای مرگ و میر می‌شود. علاوه بر این، دینامیک برخورد حکم می‌کند که در صورت برخورد بین دو وسیله نقلیه، وسیله نقلیه سنگین‌تر دارای یک مزیت آشکار است. از آنجا که سرعت آنها به طور ناگهانی کاهش نمی‌یابد، عاملی است که به شدت با خطر آسیب سرنشین مرتبط است.

در بخش فناوری، اکثر خودرو‌های الکتریکی نشان دهنده مدل‌های مدرن مجهز به جدیدترین سیستم‌های ایمنی، از مواد پیشرفته جذب‌کننده انرژی، تا سیستم‌های پیچیده اجتناب از برخورد، و بهبود کمربند ایمنی و تنظیمات کیسه هوا هستند. در مجموع، این ویژگی‌ها حفاظت از سرنشینان را افزایش می‌دهد.

خطرات بالا

در حالی که سنگینی ذاتی خودرو‌های برقی یک مزیت طبیعی در محافظت از سرنشینان ایجاد می‌کند، به این معنی است که سایر وسایل نقلیه بار جذب انرژی بیشتر تصادف در تصادفات با خودرو‌های الکتریکی سنگین‌تر را تحمل می‌کنند.

این معضل در مفهوم انطباق با تصادف، یک موضوع محوری است. سناریویی را در نظر بگیرید که در آن یک سدان کوچک با یک کامیون سنگین برخورد می‌کند. سرنشینان خودروی سدان همیشه با خطر بیشتری برای آسیب مواجه هستند. به عنوان یک قاعده، مدل‌های سنگین‌تر همیشه تهاجمی‌تر هستند.

علاوه بر این، افزایش انرژی مرتبط با ضربه‌های ناشی از وسایل نقلیه الکتریکی سنگین تر، به ویژه وانت‌های برقی، چالش‌های مهمی را برای نرده‌های محافظ بزرگراه ایجاد می‌کند.

همچنین، وسایل نقلیه الکتریکی، به ویژه آنهایی که بی صدا در سرعت‌های پایین کار می‌کنند، خطرات بیشتری را برای عابران پیاده، دوچرخه سواران و دیگرانی که ممکن است صدای نزدیک شدن خودرو‌های الکتریکی را نشنوند، به همراه دارند.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
نه ماشین داخلی بنزینی که شما درست میکنید خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خودرو با سوخت فسیلی خودش فسیل شده ! جهان داره با شتاب بروی خودروهای ایمن تر پاک تر کار می کند کم صدای را می توان راحت با قرار دادن اسپیکری! که صدای موتور می دهد حل کرد تا عابران متوجه آن شوند! تکنولوژیهای جدید داره به روی باطریهای سبکتر و برگشت پذیر و بدون آلودگی با سرعت شارژ بالا و ماندگاری بیشتر کار می کند TOYOTA پیشرو است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کشور های همسایتون هم همینو نمیتونن درست کنن
آخرین اخبار