تجلیل از فعالان رضوی در تبریز

به مناسبت دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) مراسم تجلیل از فعالان رضوی هیئت‌های حسینی در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از فعالان رضوی با بیان اینکه تمام مفاهیم سازنده‌ای که در فرهنگ اسلامی ماست در دهه کرامت تداعی می‌شود گفت:، چون حرم حضرت معصومه (س) و حرم مطهر امام رضا (ع) کانون دعا، قرآن و نیایش بوده و دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: بهترین عمل در ایام دهه کرامت کسب علم و معرفت در راستای تقویت بنیه دینی و ترویج معارف مکتب اسلام و اهل بیت (ع) بویژه معارف ناب رضوی است و باید تلاش کنیم این معارف در جامعه حاکم شود.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: این معارف باعث استحکام مبانی و تنها راه مصونیت از انحرافات است و اگر با این معارف آشنا باشیم از انحرافات دور خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امام رضا (ع) را چراغ راه همگان برشمرد و دهه کرامت را یک فرصت مغتنم برای خادمین امام رضا (ع) برای ایجاد پیوند مستحکم بین جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار و معارف اسلامی دانست.

 وی با بیان اینکه هیئت‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در جهت ایجاد تبیین معارف امام رضا (ع) در بین نوجوانان ایجاد کنند اظهار داشت: باید به دنبال افزایش محبت و مهرورزی بین مردم به برکت معارف رضوی باشیم و دهه کرامت یک ریشه اعتقادی، فرهنگی و بستری مناسب برای ترویج فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم دهه کرامت را فرصتی برای افزایش تقوا، افزایش بصیرت دینی، توجه و بررسی بیشتر مبانی اعتقادی و اخلاقی بیان کرد و وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) در ایران را منشا برکات فراوان برای کشورمان عنوان کرد.

روز نیک مسئول هیئت خادم الرضا (ع) تبریز گفت: دهه کرامت امسال کانون مرکزی خدمت رضوی تبریز به همراه کانون‌های مختلف در سطح شهر برای خدمت به علاقمندان امام رضا (ع) تلاش می‌کنند.

وی افزود: برگزاری میز خدمت در مصلای تبریز، دیدار از آسایشگاه جانبازان، غبارروبی گلزار شهدا، همایش دختران خورشید، شب شعر ملکوت هشتم و دیدار با زندانیان تبریز از برنامه‌های دهه کرامت در هیئت خادم الرضا (ع) تبریز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.